În al doilea trimestru al lui 2010, atât producătorii, cât şi retailerii au profitat de evenimente precum Campionatul Mondial de Fotbal şi majorarea TVA-ului la 24% pentru a creşte vânzările. La nivelul întregului sector de produse electronice, creşterea de 1.3% (conform GfK TEMAX) nu este una spectaculoasă, totuşi indică încă o dată succesul activităţilor promoţionale atunci când vine vorba de produse TV, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
Aşa cum GfK TEMAX a anunţat, cele mai mari vânzări în categoria produselor electronice sunt aduse de televizoare. Tehnologia încorporată în televizoarele plate s-a impus cu succes atât la nivel local, cât şi la nivel global. Anul trecut, au fost vândute 238 de milioane de televizoare în toată lumea, iar în raportul Digital World 2010, GfK Retail and Technology estimează o cifră de 252 milioane de televizoare vândute la nivel global. Acelaşi trend este valabil şi pentru România, unde se aşteaptă ca vânzările totale de televizoare plate să depăşească uşor volumul atins în 2009, cu 5-10% rată de creştere. Vânzările nu vor fi impulsionate doar de segmentele în creştere, precum televizoarele ce încorporează tehnologia LED, cu un consum mai mic de energie oferind în acelaşi timp o calitate mai bună a imaginii sau tehnologia 3D, care deşi încă în fază incipientă se află în oferta fiecăruia dintre producătorii importanţi de televizoare, ci şi de către cererea pozitivă venită din partea consumatorilor care cumpără pentru prima data un televizor plat.
Considerând rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat in jur de 10%, precum şi scăderea vânzărilor de televizoare cu tub, piaţa românească de televizoare plate are încă multe de oferit în termeni de creştere. Acum piaţa este dominată de modele cu diagonale mici sau medii; modelele de 26 inch şi de 32 inch sunt cele mai potrivite pentru bugetele modeste ale consumatorilor români, ceea ce le face să fie intens promovate pe piaţă.
Cel mai mare volum al vânzărilor a fost atins în săptămâna 28 iunie- 4 iulie, mai specific în ultimele zile ale lunii iunie, cu scurt timp înaintea majorării TVA-ului care a avut loc la 1 iulie. Veştile privind creşterea TVA-ului la 24% şi în consecinţă creşterea preţurilor au influenţat opinia publică în direcţia concretizării imediate a unor achiziţii. Acest lucru arată încă o dată că deşi cererea este prezentă pe piaţă, efectele recesiunii economice îl fac pe consumator să-şi amâne achiziţiile importante. De asemenea, se poate observa şi sensibilitatea crescută a consumatorului român la anumiţi stimuli precum promoţiile, ofertele avantajoase şi la produsele cu un raport calitate-preţ ridicat.