Serviciul de rezervări de automobile "Uber Technologies" a dezvăluit vineri rezultatele sale financiare pentru anul 2016, care arată că societatea a înregistrat pierderi de 2,8 miliarde de dolari la o cifră de afaceri de 6,5 miliarde de dolari, transmite AFP.
"Uber", companie care nu este cotată la bursă şi în consecinţă nu este obligată să dea publicităţii în mod regulat rezultatele sale, a mai informat că anul trecut sumele brute din rezervări s-au dublat până la 20 de miliarde de dolari. "Uber" nu a oferit informaţii cu privire la rezultatele sale pe primul trimestru precizând doar că sunt în linie cu estimările.
"Suntem fericiţi să avem o afacere sănătoasă şi în creştere, ceea ce ne oferă marja de manevră necesară pentru a face schimbările care ştim că sunt necesare în materie de management şi guvernanţă, cultură şi organizaţia noastră precum şi cu privire la relaţia noastră cu şoferii", a declarat directorul pentru operaţiunile "Uber" din America de Nord, Rachel Holt, potrivit Agerpres.
Operaţiunile "Uber" înregistrează un ritm de creştere susţinut. În ultimele trei luni ale anului trecut, sumele brute din rezervări au crescut cu 28% comparativ cu trimestrul precedent, ajungând la 6,9 miliarde de dolari. În acelaşi timp, pierderile companiei au crescut la 991 milioane de dolari în ultimele trei luni, chiar dacă veniturile au crescut cu 74% până la 2,9 miliarde de dolari.
În ultimele luni, "Uber" a fost afectată de plecarea mai multor directori, precum şi de acuzaţiile de hărţuire sexuală şi imaginile care arată o altercaţie între directorul general Travis Kalanick şi unul dintre şoferi. În prezent, compania este în căutarea unui director operaţional care să îl ajute pe directorul general să repare şi să îmbunătăţească imaginea şi cultura companiei.
Compania "Uber" a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar din februarie 2015 este prezentă şi în ţara noastră, la Bucureşti, cu trei servicii: uberX, UberSELECT şi Uber Child Seat.