Programul TEN-T al UE va cofinanţa, cu aproape un milion de euro, studii pentru dezvoltarea de legături mai bune pentru transportul de marfă şi de pasageri între aeroportul Bucureşti, principalele linii de cale ferată şi reţeaua de autostrăzi din România.
Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, proiectul cuprinde studii de fezabilitate, juridice şi de mediu în vederea proiectării unei noi legături între aeroportul Henri Coandă Bucureşti, linia de cale ferată Braşov-Bucureşti-Slobozia-Constanţa şi reţeaua de autostrăzi din România.
Studiile fac parte dintr-un proiect mai mare, care cuprinde construcţia unui terminal multimodal pentru transport de marfă şi pasageri, în regiunea Bucureşti-Ilfov, lângă oraşul Otopeni, la intersecţia dintre autostrada care leagă Constanţa (România) de Budapesta (Ungaria) şi calea ferată dintre Constanţa şi Nürnberg/Dresda (Germania).
Proiectul a fost selectat pentru finanţare din partea UE, cu ajutorul experţilor externi, în cadrulCererii anuale de propuneri TEN-T 2013, secţiunea de proiecte prioritare. Implementarea sa va fi monitorizată de INEA, Agenţia Executivă pentru Inovare şi Reţele a Comisiei Europene.
Proiectul trebuie încheiat până în luna decembrie 2015.
Programul TEN-T a fost creat de Comisia Europeană pentru a sprijini construcţia şi îmbunătăţirea infrastructurii de transport din Uniunea Europeană.
INEA gestionează implementarea tehnică şi financiară a programului TEN-T.