Numărul clienţilor UPC România a scăzut cu 93.000 în primele nouă luni faţă de finele anului trecut, la 1,156 milioane, dar compania a câştigat abonaţi pe serviciile de cablu digital şi DTH (televiziune prin satelit), reiese din raportările UPC Holding BV, citate de Mediafax. Astfel, numărul clienţilor UPC România a scăzut de la 1,249 milioane la sfârşitul lui 2009 la 1,156 milioane după primele nouă luni din acest an, iar numărul abonamentelor (unităţi generatoare de venituri - RGU) a coborât de la 1,667 milioane la 1,554 milioane. Pe serviciile de cablu analog, numărul clienţilor companiei a coborât de la 837.600 la 694.200, dar baza de utilizatori a urcat pe cablu digital de la 231.000 la 263.600. Pe DTH (antenă direct to home - televiziune prin satelit), numărul abonaţilor UPC România a urcat de la 181.000 la 198.200, reiese din raportul pe trimestrul trei, prezentat joi, şi cifrele pe 2009 anunţate anterior de companie.
"Se poate observa o diminuare a numărului de clienţi pentru televiziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de migrarea clienţilor analog către serviciul digital. Prin lansarea noului portofoliu de produse, am extins grila de programe şi pentru televiziunea analog şi am ajuns până la 60 de canale, reuşind să avem astfel un produs mult mai atractiv pentru clienţii noştri. (...) Vom continua creşterea pe serviciul digital şi putem observa o evoluţie pozitivă pe acest segment. Am înregistrat o creştere de 30% în trimestrul trei 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat într-un comunicat Severina Pascu, directorul financiar al UPC România.
Operatorul a înregistrat însă scăderi pe internet şi telefonie, anterior segmente de creştere pentru baza de clienţi a UPC de pe piaţa românească.