UPDATE: DEŞI STOICA NU-I DIACONESCU ŞI MĂNESCU NU-I VULPESCU Ponta se poate "mândri" cu un nou eşec - privatizarea CFR Marfă

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 15 octombrie 2013

Ponta se poate "mândri" cu un nou eşec - privatizarea CFR Marfă

Privatizările noastre par copiate la indigo: cheltuim pe licitaţii, tăiem datorii, adjudecăm compania, anulăm procedura şi mergem în Instanţă

Statul român a ratat din nou privatizarea CFR Marfă.

După mai multe runde de discuţii care au avut loc zilele trecute între reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cei ai Grup Feroviar Român, care a câştigat licitaţia de privatizare, cele două părţi nu au ajuns la o decizie comună referitoare la momentul finalizării acestui proces.

Ca urmare, procedura de vânzare a 51% din acţiunile CFR Marfă, începută în luna februarie a acestui an, a eşuat, ţara noastră nefiind la prima experienţă de acest gen.

Privatizarea CFR Marfă va fi reluată de la zero, cel mai probabil începând de astăzi, potrivit unor surse din ministerul de resort.

Procedurile care se doresc a fi "mari privatizări" la noi par copiate la indigo: la semnalul FMI, statul cheltuieşte sume importante de bani pentru angajarea unui consultant şi a unei comisii de privatizare şi pentru derularea procedurii de licitaţie, curăţă societatea de datoriile pe care le are la buget, desemnează un câştigător, apoi anulează procedura din motive care, invariabil, ar părea să ţină de cumpărător şi ajunge, în final, în Instanţă, după ce firma câştigătoare acţionează autorităţile române în judecată.

Mulţi dintre specialiştii din piaţă estimează că statul are toate "şansele" să piardă în faţa acestor investitori şi să plătească bani grei pentru a-i despăgubi pe aceştia.

Autorităţile noastre afirmă, de fiecare dată, că procedurile au fost derulate în mod transparent şi în litera legii, investitorul fiind cel declarat vinovat de anularea privatizării, indiferent că acesta este un om de afaceri român sau o companie străină.De cele mai multe ori se întâmplă ca statul să schimbe, pe parcurs, diverse condiţii impuse iniţial în strategia de privatizare sau în actul legislativ care aprobă procedura.

Mărul discordiei este reprezentat întotdeauna de contractele de privatizare, asupra cărora cele două părţi nu reuşesc să se înţeleagă, dar şi de termenele de plată.

Update 19:00 Stoica: "Dacă aş face o acţiune, aş face-o împotriva comisiei de privatizare"

"Dacă privatizarea se reia, ni se pare normal să participăm din nou. Sperăm să avem şansa unui proces de privatizare mult mai bine organizat", a precizat omul de afaceri Gruia Stoica.

Întrebat dacă va acţiona în instanţă, domnia sa a declarat: "Dacă aş face o acţiune, aş face-o împotriva comisiei de privatizare, ca pe viitor să nu se mai întâmple asemenea probleme".

---

Update 18:47 Gruia Stoica: "Nu am fost favorizaţi în procesul de privatizare al CFR Marfă"

Omul de afaceri Gruia Stoica a menţionat în această seară, în cadrul unei conferinţe de presă, că GFR nu îşi doreşte "neapărat" să dea statul în judecată.

Stoica a explicat: "Consiliul Concurenţei nu a putut să-şi dea avizul pentru tranzacţie, iar şapte bănci nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului. Am informat vânzătorul în repetate rânduri despre disponibilitatea noastră de a face plata, dacă şi vânzătorul îşi face treaba. Altfel nu aveam voie să facem plata. Suntem deschişi să discutăm pe clauze contractuale. GFR şi-a îndeplinit toate obligaţiile. De 13 ani operăm pe calea ferată, ne-am dus că cumpărăm o societate din domeniul nostru".

Domnia sa a precizat, de asemenea, că nu au fost favorizaţi în procesul de privatizare al CFR Marfă. "Am acceptat condiţii foarte dure din partea Ministerului Transporturilor. S-a modificat în jos cifra de afaceri, dar nu ca să ne favorizeze pe noi", a menţionat Gruia Stoica.

---

Update 18:34 Preşedintele PDL îl acuză pe Victor Ponta pentru eşecul CFR Marfă

Daniel Buda, preşedintele Partidului Democrat Liberal (PDL) Cluj, îi solicită premierului Victor Ponta să îşi asume eşecul privatizării CFR Marfă, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.

Domnia sa a declarat: "Vinovaţi direcţi ai acestui dezastru, însă total ignoranţi şi lipsiţi de respect faţă de milioanele de români care le-au acordat votul, cei de la USL urmăresc acum muşamalizarea acestei tentative de privatizare iar costurile eşecului să fie puse tot în cârca românilor, prin impunerea de zeci de noi taxe şi impozite şi printr-o viaţă austeră".

---

Update 12:54 Antonescu: "Privatizarea CFR Marfă este un eşec de etapă"

Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, astăzi, despre privatizarea CFR Marfă, că este "un eşec de etapă", pentru care nu sunt de vină nici ministrul actual al Transporturilor şi nici fostul ministru.

"Chiar dacă va exista o întreagă dezbatere şi se va discuta despre eşecul acestei privatizări, este un eşec de etapă, pentru care nu sunt de vină nici ministrul actual al Transporturilor şi nici fostul ministru", a susţinut liberalul.

"Salut decizia curajoasă şi fermă a ministrului actual al Tranporturilor, Ramona Mănesscu, care, fără a mai despica firul în patru, a aplicat foarte strict condiţiile contractuale şi legea", a precizat Crin Antonescu.

----

Update 12:12 Blaga: "Propun introducerea unei moţiuni simple, în Parlament"

Preşedintele PDL, Vasile Blaga, a declarat, astăzi, că nefinalizarea privatizării CFR Marfă reprezintă "un nou eşec marca Victor Ponta" şi a precizat că le va propune democrat-liberalilor ca PDL să introducă o moţiune simplă în Parlament pe această temă.

"Din păcate, este un nou eşec marca Victor Ponta şi lucrul acesta era previzibil, pentru că a fost o mânăreală de la cap la coadă, întregul proces de privatizare, aduceţi-vă aminte cum s-au schimbat regulile în timpul jocului, pe parcurs au fost şi datorii de peste 147 milioane de euro, ori pe parcurs s-a acceptat plata în rate. Noi vom introduce, o să le propun colegilor, o moţiune simplă, în Parlament, ca să ne explice exact despre ce e vorba, că nu e vorba numai de prostie şi din păcate un nou eşec al premierului sau este vorba şi despre altceva", a precizat Blaga, înainte de şedinţa BPN al PDL, potrivit surselor de presă.

----

Update 07:25 Mănescu: "GFR ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă"

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, ieri seară, că Grup Feroviar Român (GFR) ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că procesul de privatizare va fi reluat.

"Cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi (n.r. ieri), renunţând la condiţiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de condiţii la care s-a făcut referire: finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului, condiţie îndeplinită de vânzător, o altă condiţie suspensivă se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurenţei, aceasta fiind exclusiv în sarcina cumpărătorului, care ar fi putut face notificare imediat după ce a câştigat licitaţia (în luna iunie - n.r.), însă a făcut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (începutul lunii septembrie - n.r.), şi aceasta doar după ce a fost notificat de comisia de privatizare", a afirmat Mănescu, potrivit surselor de presă.

În ceea ce priveşte a treia condiţie, respectiv obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai CFR Marfă a acordului de modificare a structurii acţionariatului companiei, Mănescu a spus că notificările au fost transmise de comisia de privatizare la timp, însă nu toate băncile au avizat favorabil până acum.

Ministrul Transporturilor a arătat că, în aceste condiţii, s-a aplicat prevederea din contract care spune că dacă în termen de 60 de zile nu sunt îndeplinite condiţiile acordul se desfiinţează.

Comisia de privatizare şi consultanul analizează oportunitatea reţinerii garanţiei de 10 milioane de euro depusă de GFR, a mai spus Mănescu.

----

Update 07:21 GFR: "Unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea structurii acţionariatului"

Comisia de privatizare a comunicat Grup Feroviar Român (GFR) că privatizarea nu a putut fi încheiată pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, potrivit unui comunicat al GFR.

"Am fost astăzi (n.r. ieri) chemaţi la Ministerul Transporturilor pentru a fi informaţi de către Comisia de Privatizare că nu putem fi invitaţi să plătim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfă, pentru că nu au fost îndeplinite condiţiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea structurii acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu avea timpul necesar pentru a-şi da avizul. În aceste condiţii, am fost convocaţi să luăm la cunoştinţă imposibilitatea finalizării privatizării", a declarat Gruia Stoica.

"Dacă ministerul va fi de acord să renunţe la clauza de confidenţialitate, veţi vedea că există o ordine clar stabilită a paşilor care trebuie făcuţi până să se poată ajunge la plata preţului. Plata pe care trebuia să o facă GFR era doar ultimul dintre aceşti paşi", a mai declarat Gruia Stoica.

Potrivit sursei citate, în plus faţă de condiţiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acţiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăţi deţinute de stat. "Îmi pare rău că lucrurile s-au încheiat aşa, noi ne-am îndeplinit întotdeauna obligaţiile la termen şi în mod complet. Nu este treaba mea să emit judecăţi despre cine este de vină, dar pot să vă spun cât de dezamăgit sunt de modul în care s-au desfăşurat lucrurile. Îmi pare rău nu doar pentru impactul asupra Grup Feroviar Român şi a mea, ci şi pentru cei 11.000 de angajaţi ai CFR Marfă, pentru că nu avem acum o privatizare de succes cu o companie românească şi pentru cum se va vedea asta în afara ţării", a mai declarat Gruia Stoica.

Grup Feroviar Român consideră că membrii comisiei de privatizare nu au făcut toate diligenţele şi nu au depus toate eforturile pentru identificarea soluţiilor din timp, în vederea definitivării cu succes a privatizării. "GFR a făcut demersuri oficiale în repetate rânduri pentru a se asigura că toţi paşii necesari vor fi parcurşi şi toate condiţiile îndeplinite, iar comisia nu a oferit răspunsuri clare şi în timp util solicitărilor GFR, pentru a preîntâmpina un deznodământ ca acesta", se mai arată în comunicat.

----

Octombrie 2013: Privatizarea CFR Marfă - final fără succes

Demarată la începutul acestui an, ca urmare a înţelegerii cu FMI, privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru a doua oară.

După ce, iniţial, toţi ofertanţii au fost descalificaţi, Guvernul a schimbat cele mai importante condiţii impuse iniţial în strategie, uşurând simţitor drumul investitorilor către victorie.

Reluată imediat şi derulată în paşi galopanţi, procedura de licitaţie pentru vânzarea a 51% din acţiunile CFR Marfă a fost câştigată, în iunie, de Grup Feroviar Român (GFR), parte a Grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

Actul normativ adoptat de Executiv în vederea stabilirii unor clauze contractuale a împiedicat, însă, finalizarea procesului.

Hotărârea de Guvern prevedea, pe de o parte, un termen de 60 de zile de la intrarea sa în vigoare pentru finalizarea privatizării şi, pe de altă parte, impunea ca procesul să fie încheiat în momentul în care vor fi îndeplinite mai multe condiţii, printre care şi avizarea tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei (CC).

În aceste condiţii, statul a solicitat GFR achitarea întregii sume până ieri (când s-a împlinit termenul de 60 de zile), iar Gruia Stoica a precizat că nu poate să dea toţi banii până în momentul în care vânzătorul, respectiv Ministerul Transporturilor, nu-şi îndeplineşte toate obligaţiile contractuale.

Gruia Stoica a subliniat, la finalul săptămânii trecute, că GFR avea banii necesari pentru achitarea întregii sume pe care şi-a asumat-o pentru preluarea CFR Marfă: "Suntem pregătiţi să plătim, dar aşteptăm să vedem dacă vânzătorul şi-a îndeplinit obligaţiile (n.r. obţinerea avizului de la Consiliul Concurenţei, obţinerea acordului de la finanţatorii interni şi externi cu privire la modificarea structurii capitalului social, finalizarea procesului de conversie a datoriilor în acţiuni)".

Omul de afaceri mai are de plătit 170 de milioane de euro, restul de 30 de milioane de euro fiind achitat în două tranşe: 10 milioane euro - pentru garanţia de participare la procedură şi 20 milioane euro - într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania.

Premierul Victor Ponta consideră că Executivul şi-a îndeplinit toate obligaţiile din contractul pentru privatizarea CFR Marfă, declarând că, deşi nu cunoaşte toate detaliile, nu ştie ce ar mai trebui să facă Guvernul în această tranzacţie, emiterea avizului de către Consiliul Concurenţei nedepinzând de Guvern.

Autoritatea de Concurenţă a anunţat că, în mod legal, pentru emiterea acestui aviz, prin care se va stabili dacă în urma preluării CFR Marfă de către GFR se va forma o concentrare economică, este nevoie de maximum cinci luni.

CC a avertizat Guvernul încă din vară, când a avizat proiectul de Hotărâre de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, că textul actului normativ poate crea confuzii privind termenul de plată a banilor, a spus, la finalul săptămânii trecute, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Atât vineri, cât şi ieri au avut loc discuţii între reprezentanţii GFR şi cei ai ministerului de resort, cele două părţi neajungând la o înţelegere legată de momentul finalizării procesului de privatizare a CFR Marfă.

Gruia Stoica a cerut desecretizarea contractului semnat cu vânzătorul, subliniind că în cadrul acestuia nu apare menţionat termenul de 60 de zile pentru realizarea privatizării.

Ministerul Transporturilor (MT) a intenţionat, recent, să prelungească acest termen, dar nu a făcut acest lucru, Ministerul Justiţiei dând aviz negativ proiectului MT, potrivit surselor noastre.

În aceste condiţii, ministrul de resort Ramona Mănescu a anunţat, săptămâna trecută, că termenul limită de plată rămâne 14 octombrie Gruia Stoica a spus, la finalul săptămânii trecute, că îşi va cere banii înapoi, în justiţie, opinând că modul în care privatizarea CFR Marfă s-a terminat este unul "tipic românesc".

Octombrie 2012: Guvernul anunţă eşuarea privatizării Oltchim

În urmă cu un an, aceiaşi paşi, acelaşi final - statul "a dat chix" din nou, ratând vânzarea combinatului vâlcean Oltchim.

În octombrie anul trecut, procesul de privatizare a Oltchim a eşuat, după ce fusese desemnat câştigător omul de televiziune Dan Diaconescu.

Preţul la care a fost adjudecat combinatul se ridica la 45 de milioane de euro.

În seara în care a anunţat eşecul, premierul Victor Ponta spunea că Dan Diaconescu a promis că va plăti cele 45 de milioane de euro în ziua semnării contractului şi că şi-a asumat obligaţia să prezinte un plan de afaceri în 48 de ore, nerespectându-şi promisiunile.

La rândul său, jurnalistul a subliniat că timpul pentru negocierea contractului nu expirase în momentul în care a fost anunţat eşecul privatizării, susţinând, până în ultimul moment, că deţinea banii pentru plata tranzacţiei.

Dan Diaconescu a acţionat şi el statul în judecată, iar unii actori din piaţă sunt de părere că va şi câştiga acest proces.

Cunoscut la noi pentru implicarea în restituirea Tezaurului României, aflat la Moscova, Eugen Anca opinează că omul de televiziune nu era obligat să semneze contractul după zece zile de la adjudecarea licitaţiei, ci după îndeplinirea condiţiilor suspensive, respectiv, după autorizarea operaţiunii de către Consiliul Concurenţei.

Domnul Anca ne-a precizat, la vremea respectivă: "În caietul de sarcini scrie clar că suma pentru pachetul majoritar de acţiuni trebuie achitată la data pre-finalizării contractului, iar data pre-finalizării intervine la expirarea termenului maxim de zece zile lucrătoare de la data îndeplinirii condiţiilor suspensive. Deşi în caietul de sarcini nu este prevăzută obligaţia prezentării banilor, Dan Diaconescu a făcut dovada fondurilor necesare, chiar în interiorul celor 10 zile impuse de guvernul Ponta. De altfel, cu doar două zile înainte de organizarea licitaţiei, domnul Ponta a declarat public că la Oltchim va fi nevoie de 2-3 luni până se va efectua plata acţiunilor. Şi atunci, cum explică domnul Ponta că lui Dan Diaconescu i s-a impus un termen de plată de zece zile, în afara sarcinilor prevăzute în caietul de sarcini? Mai mult, tot în caietul de sarcini se prevede dreptul cumpărătorului de a plăti acţiunile în interiorul altor 15 zile, peste termenul stipulat în contract, desigur cu o anumită penalizare. Şi atunci, cum de a luat decizia domnul Ponta de a-l decădea din dreptul de adjudecatar pe Dan Diaconescu înainte de termenul legal?"

Guvernul şi-a asumat privatizarea Oltchim în memorandumul încheiat cu FMI, asumându-şi că, dacă procedura eşuează, combinatul va fi trecut în lichidare voluntară, societatea urmând să intre în administrare specială.

În prezent, Oltchim Râmnicu Vâlcea se află în insolvenţă în vederea restructurării, salvarea combinatului fiind, în opinia administratorilor judiciari, vânzarea unor active din companie, curăţate de datorii.

Martie 2012: Executivul ratează vânzarea Cupru Min

Cu circa jumătate de an înainte de eşecul privatizării Oltchim, Guvernul ratase vânzarea minelor de cupru de la Roşia Poieni.

Aprobată de Guvern încă din anul 2006, privatizarea Cupru Min a fost asumată de Executiv în scrisoarea de intenţie aferentă aranjamentului stand-by de tip preventiv cu Fondul Monetar Internaţional.

În luna martie a anului trecut, în urma unei proceduri de licitaţie, compania Roman Copper Corp. Canada a fost declarată câştigătoare, urmând să achite o sumă de 200,77 milioane de euro, preţul de pornire fiind 57,36 milioane euro.

Ulterior, licitaţia a fost anulată, cele două părţi nereuşind să ajungă la o înţelegere pe marginea clauzelor contractuale.

Firma canadiană Roman Copper, înfiinţată special pentru preluarea Cupru Min, este înregistrată în Toronto şi este controlată de magnatul Stephen Roman, moştenitorul lui Stephen B. Roman, una dintre figurile notabile ale industriei miniere canadiene. Stephen Roman a intermediat în anii "80, împreună cu tatăl său, achiziţionarea primului reactor nuclear CANDU de către regimul Ceauşescu.

În prezent, pe rolul Justiţiei se află un proces intentat de firma canadiană împotriva statului român, Roman Copper solicitând returnarea garanţiei plătite anul trecut pentru participarea la licitaţia de privatizare.

Cupru Min deţine exploatarea Roşia Poieni, unde sunt concentrate 60% din rezervele de cupru ale României. Rezervele de cupru ale companiei se ridică la circa 900.000 de tone (aproximativ 7 miliarde de dolari).

Recent, Ministerul Economiei a decis încheierea unui parteneriat la Cupru Min Roşia Poieni, pe o perioadă de şapte ani, firma elveţiană Trafigura şi turcii de la Yaldirim Group depunând, săptămâna trecută, ofertele preliminare pentru această asociere, potrivit unor surse din conducerea companiei.

Ofertele finale angajante şi documentele de participare la licitaţia cu ofertă în plic vor trebui depuse până în data de 14 octombrie.

Surse apropiate tranzacţiei ne-au spus că reprezentanţii GFR au fost chemaţi, ieri, de comisia de privatizare, la sediul Ministerului Transporturilor pentru a li se comunica faptul că "nu pot fi invitaţi la finalizarea tranzacţiei pentru că nu au fost îndeplinite condiţiile suspensive". Acest fapt înseamnă că nici plata nu poate fi făcută, ne-au mai spus sursele citate.

Cu alte cuvinte, pe de o parte, statul român, care ar fi trebuit să obţină acordul de la finanţatorii interni şi externi privind tranzacţia de vânzare-cumpărare a CFR Marfă şi să finalizeze conversia datoriilor în acţiuni, nu şi-a dus la bun sfârşit obligaţiile contractuale.

Pe de altă parte, oficialii au spus în mai multe ocazii că privatizarea va fi anulată pe motiv că investitorul nu a plătit întreaga sumă până la data de 14 octombrie, în condiţiile în care toate obligaţiile, atât cele ale GFR, cât şi cele ale MT, ar fi trebuit îndeplinite cumulativ.

Dacă tragem linie şi adunăm, pentru moment vom observa că Gruia Stoica a pierdut 30 de milioane de euro în favoarea statului.

Însă, dacă justiţia (în cazul în care va exista un proces în instanţă) va decide că şi Guvernul are partea sa de vină în eşecul de la CFR Marfă, s-ar putea ca statul să plătească daune mult mai mari decât cele 30 de milioane de euro pe care, deocamdată, le-a câştigat în urma tentativei de privatizare a operatorului nostru de transport feroviar de marfă.

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. Look at my face! My name is might have been... (Ramona, nu intelegi, da' poate citeste Make...)

    Premierul plagiator daca nu stie ce sa mai faca are o solutie "DEMISIA". In ajunul finalizarii privatizarii PM pleaca sa se ascunda in spatele unei multimi umile la Iasi care va simti toate efectele negative ale saradei CFR-GFR iar RM pleaca la Constanta cu "nasul" iar ambii oficiali declara ca au o armata de consultanti si consilieri care lucreaza la acest mare esec. Nimeni nu este vinovat !

    Statul prin PM isi va asuma vina iar Gruia Stoica Investitorul de serviciu si va recupera banii. 

    Aici ar trebui sa intervina si JUSTITIA iar daca avem un PMcare face greseli si este si incompetent ar trebui sa si plateasca ca noi platim cam de mult pentru greselile politicienilor hoti si corupti.

    DEMISIA !  

    1. pentru ca intr-adevar asa cum se observa si din scrisoarea catre FMI termenul de mijloc al octombrie nu este consecvent. "The end-December 2013 target will be adjusted up

      ward by 1.2 billion lei in the event that the 

      CFR Marfa majority prioritization is not conclude 

      d, i.e., the conditions precedent in the sale- 

      purchase agreement were not comp 

      leted and hence the transfer of 

      a majority of shares in CFR 

      Marfa in exchange for payment from the stra 

      tegic investor could not take place by

      December 31, 2013. ". Domnul Prim-Ministru are nevoie de ajutorul nostru. In afara de a fi cei mai buni antrenori la fotbal in fata televizorului si cei mai buni presedinti de la tribuna parcului acum dorim sa ravnim si aceasta pozitie. Haideti va rog sa propunem solutii nu numai sa ne certam unii pe altii. MCVul de serviciu :-) 

      Nici o problema urmeaza insolventa si bancile creditoare vor lua isi vor lua banii inapoi ...la anul cam jumatae-sfert din suma!Eventual la urmatoarea privatizare, Daca va mai exista una, pretul va fi la jumatate.

      Ponto, alte esece... mai privatizam ceva, mah?

      pe d-nul theraflu il stim ca foarte acid. pe d-nul v bestea il stim mai bland dar corect.se stie ca si d-nul presedinte Basescu nu prea credea in reusita acestei privatizari si stie domnia sa de ce.Sa intelegem si noi in ce situatie se afla d-nul Ponta cand stim bine ca cumparatorul este mai vechi in asemenea afaceri si il stim de mai multi ani.De acord cu d-nul V Bestea,de acord cu d-nul Adi, ce stim noi o stie si cumparatorul ca nu este la prima afacere de acest fel, o stiu si eu ca re am imbatrnit citind ziarul BURSA

      draga domnule Ion , iar cateodata mai rar sau mai des intai graim si apoi gandim. Totusi acest lucru trebuie privit si cu o mare doza de intelegere, deoarece ne arata ca persoana respectiva gandeste cu inima. Totusi scena de aseara mi-a dat senzatia unei tari intr-adevar incapabile sa-si poarte mandria castigata cu sangele inaintasilor nostri care nu au luptat decat pentru a-si pastra datinile si locatia. Sa trimiti o doamna careia ii tremura vocea si se vedea ca mai avea un pic si ar fi sarit inima din piept asemeni unui porumbel nu coincide cu marea declaratie atunci cand domnul premier venit de la Viena raspundea la o intrebare ca il va judeca Marea Adunare Nationala. Atunci mi-am dat seama ca fara sustinerea presedintelui , asemenea sefului unui consiliu de supraveghere pentru directorul executiv nu vom putea trece prin acest ocean financiar plin de rechini. Urmatoarele zile presa internationala se va napusti asupra tematicii haioase cu privire la replicile dintre comisia de privatizare si cumparator. Cine va castiga? Cei de la care cetatenii Romaniei si-au luat imprumuturile. Cine va pierde ? Cei care au semnat contractele de imprumut. Mai departe unde credeti ca vor lucra tinerii Romaniei? In cel mai bun caz drept tehnicieni la firme internationale care prospecteaza si extrag asa zisul EQUITY GAS. De unde stiu? La fel de simplu. Am cautat cheltuieilile pentru R&D in Romania si in tara unde isi are sediul concernul. Procentual si in suma raportul este zdrobitor. Daca capacitatea de inovatie in tara atator olimpici este egala cu multimea vida se mai deduce o intrebare: in afara de a scurma ca viermii pentru o bucata de aur sau o galeata de petrol mai exista vreun program de interes national in afara de a ajunge poporul cu cele mai bune glume. Pana in momentul de fata inca nu am gasit un raspuns...

    Ramona este o Femeie Buuna, il are pe ”vino-ncoa”. Punct.

    1. Mai dute-n colo.....! 

    Baiat istet dl Antonescu: "....esec de etapa". Are dreptate; in mod sigur vor mai urma.  

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb