Filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 4 milioane de lei în 2020, cu 70% mai mult decât nivelul raportat în anul precedent, în ciuda faptului că pandemia a avut un impact negativ asupra evoluţiei multor companii, conform unui comunicat remis redacţiei.
"În anul 2020, pe cât de neaşteptat pare, evoluţia magazinului a fost ascendentă. Desigur, ca orice alt business, am avut perioade în care lucrurile au decurs mai greu, însă am încercat să ne concentrăm asupra părţilor care ne avantajau şi să îmbunătăţim serviciile noastre online. Nu am renunţat la proiectele pe care ni le-am propus şi am pus pe hârtie idei noi", declară Norbert Kun, directorul primei francize Used Products din România, deschisă de către antreprenorul clujean Alexandru Săsărman la Cluj-Napoca, în urma unei investiţii de peste 100.000 de euro.
La începutul crizei sanitare, din motive de siguranţă, Norbert Kun a decis - aşa cum s-a întâmplat în cazul majorităţii investitorilor din retailul tradiţional - să restricţioneze accesul clienţilor în magazinul fizic. Astfel că, singura modalitate prin care s-a putut interacţiona cu clienţii Used Products România a fost în format online, ceea ce a avut ca efect şi îmbunătăţirea serviciilor pentru acest segment.
"Fiind un concept inedit de business, în plan local, afacerea se află într-o continuă dezvoltare. Anul acesta venim în întâmpinarea clienţilor cu o pagină web nouă, pe care vor fi implementate funcţii noi, cu un rol important în optimizarea procesului de navigare. Este o mişcare strategică pusă deja în aplicare, clienţii noştri având posibilitatea să vândă produse direct pe platforma noastră www.usedproducts.ro. De altfel, la nivelul întregii afaceri, dintotdeauna am încercat să îmbunătăţim în permanenţă serviciile oferite, iar efectele acestor îmbunătăţiri se observă şi din creşterea de vânzări în comparaţie cu anul anterior", continuă Norbert Kun.
Conceptul de business al companiei este caracterizat prin motto-ul: "Vinzi, Cumperi, Faci schimb". Drept urmare, sunt foarte mulţi clienţi care vizitează magazinul Used Products pentru a vinde produse care nu le mai sunt de folos ori ca să achiziţioneze produse perfect funcţionale la preţuri avantajoase. Cu alte cuvinte, un client poate cumpăra un produs pre-folosit, testat şi verificat în amănunt, care este la un preţ mult mai avantajos faţă de preţul aceluiaşi produs nou.
Ca parte a strategiei de dezvoltare pe termen mediu şi lung, retailerul olandez - care are în jur de 60 de magazine în cinci ţări (Olanda, Belgia, Spania, România şi Germania) -, plănuieşte să se extindă pe piaţa românească în sistem de franciză, prin diverse parteneriate în oraşe mari precum Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi, Sibiu, Oradea sau Arad.