Alianţa Renault-Nissan, extinsă în urma achiziţionării Mitsubishi Motors, a raportat, ieri, o creştere de 7% a vânzărilor în primul semestru din 2017, la 5,27 milioane de vehicule, se arată într-un comunicat al alianţei, potrivit Agerpres.
Livrările cumulate de automobile electrice au depăşit 480.000 de unităţi în primele şase luni din acest an, pe fondul majorării cererii pentru Nissan LEAF, Mitsubishi i-Miev şi Renault ZOE, care rămâne lider în Europa.
Carlos Ghosn, preşedinte şi director general al alianţei Renault-Nissan, a afirmat: "Alianţa a raportat vânzări record în primul semestru din 2017, de 5,27 milioane de vehicule. Vom continua să reducem semnificativ costurile şi să ne majorăm prezenţa pe piaţa globală, în timp ce vom menţine standarde tehnologice solide şi vom oferi clienţilor modele electrice inovatoare".
În primele şase luni din acest an, grupul Renault a vândut 1,88 milioane de vehicule, un avans de 10,4% faţă de primul semestru din 2016. Toate brandurile grupului au raportat creşteri ale vânzărilor şi ale cotei de piaţă.
Brandurile Renault şi Dacia au avut livrări record, în perioada ianuarie-iunie 2017, iar Renault este al doilea cel mai vândut brand din Europa.
Recent, Renault şi-a confirmat obiectivele comerciale pentru anul 2017, respectiv o creştere a volumului vânzărilor şi a cotelor de piaţă atât în Europa, cât şi pe piaţa internaţională, în condiţiile în care, potrivit estimărilor sale, piaţa auto mondială ar urma să înregistreze un avans cuprins între 1,5% şi 2,5%, iar piaţa europeană şi cea franceză ar urma să urce cu 2%.
Alianţa Renault-Nissan ar putea deveni, anul acesta, cel mai mare producător auto din lume şi va folosi această oportunitate pentru a reduce semnificativ costurile de achiziţii şi inginerie, a declarat, luna aceasta, Carlos Ghosn.
Volumul vânzărilor combinate ale Renault, Nissan Motor şi Mitsubishi vor depăşi nivelul rivalelor Volkswagen şi Toyota Motor, susţine Ghosn.