Vânzările totale de automobile şi vehicule comerciale pe piaţa românească au ajuns, în luna februarie a acestui an, la 27.817 unităţi, în creştere cu 4.448 unităţi faţă de luna precedentă, când au fost comercializate 23.369 autovehicule, informează APIA.
Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), din totalul de 27.817 autovehicule comercializate, în luna februarie a acestui an, 22.651 au fost autoturisme, 3.341 vehicule comerciale cu masa sub 3,5 tone şi 1.825 vehicule comerciale de peste 3,5 tone.
Vânzările de autoturisme din import au crescut, în luna februarie, cu 21,9%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 12.210 unităţi comercializate în 2007, la un număr de 14.890 unităţi vândute în 2008. De asemenea, vânzările de autoturisme autohtone au crescut, însă, mai moderat, cu 19,5%, în februarie 2008, când s-au comercializat 7.761 unităţi, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, când s-au vândut 6.494 autovehicule.
Cea mai mare cotă de piaţă a fost înregistrată de Dacia, 27,8%, cu un număr de 7.725 de unităţi comercializate (autoturisme şi vehicule comerciale uşoare). Pe locul doi, s-a situat marca Skoda, cu o cotă de piaţă de 8,2% şi un volum al vânzărilor ce a ajuns la 2.212 unităţi. Locul trei, în ceea ce priveşte cota de piaţă, este ocupat de marca Volkswagen, cu 7,2% cotă de piaţă şi 2.026 unităţi vândute, urmată în ordine descrescătoare de mărcile Ford, Renault, Opel, Fiat, Peugeot, Toyota, Iveco, Mercedes, Chevrolet, Kia, Daewoo, Hyundai, Mitsubishi, Citroen, Audi, Nissan, Seat şi alte mărci.
Conform statisticilor oferite de APIA, ponderea motorizărilor pe benzină ale autoturismelor comercializate în luna februarie 2008 a fost de 55,8% din total, în timp ce, motorizările diesel au avut o proporţie de 44,2%. Astfel, în luna februarie au fost vândute, în total, 10.012 autoturisme diesel şi 22.651 pe benzină.