Retailerul de articole sportive Decathlon România a ajuns anul trecut la aproximativ 500 milioane lei cifră de afaceri, în creştere cu 40% faţă de 2014, a declarat recent Eric Mazillier, directorul general al Decathlon România, la inaugurarea celui de-al 17-lea magazin al companiei, menţionând: "Anul trecut, am deschis diferite formate în patru oraşe ale României, dorind în acest fel să ne continuăm dezvoltarea aici. În ceea ce priveşte extinderea, dacă găsim oportunităţi, nu stăm pe gânduri. Targetul pentru mine nu este să deschid magazine, ci să caut locurile potrivite conceptului nostru".
Domnia sa a mai precizat că deschiderea de magazine în spaţii cu chirii mari înseamnă o creştere a preţurilor şi nu aşa ceva vizează Decathlon. Dimpotrivă, conform directorului general, preţurile produselor au scăzut chiar şi cu 20% în ultimii ani.
Retailerul francez se găseşte în peste 25 de ţări, dar în România este din 2009. Magazinul din Băneasa are aproximativ 4.000 de metri pătraţi, în care se promovează peste 60 de sporturi.
Claudiu Fiţoiu, director Decathlon Băneasa, a menţionat în cadrul întâlnirii cu presa: "Împreună cu mine lucrează 70 de oameni, toţi fiind pasionaţi de sport şi gata să întâmpine clientul cu zămbetul pe buze. Am ales această zonă din Nord pentru că toată lumea se îndreaptă aici şi, totodată, vrem să acoperim Bucureştiul în punctele cardinale ale lui. Decathlon Băneasa ocupă poziţia trei ca mărime, deoarece avem încă două magazine care depăşesc 4.000 de metri pătraţi - în Militari şi în Berceni". Întrebat care a fost investiţia magazinului, directorul a precizat că se află în chirie, având un contract mai lung, prin care sunt asiguraţi (peste 15 ani).
Un rol important joacă şi vânzările online, care au - potrivit domnului Fiţoiu- un aport consistent raportat la piaţa din România: "Am intrat de un an şi ceva pe această zonă şi nu avem încă o statistică clară la acest moment, dar, vă asigur, Contăm pe ea ."
• 800 de magazine în peste 25 de ţări
La nivel mondial, Decathlon reuneşte peste 50.000 de colaboratori, reprezentând 60 de naţionalităţi. Retailerul comercializează peste 35.000 de produse, iar în centrele sale de cercetare îşi desfăşoară activitatea 600 de ingineri, aflaţi în permanentă căutare de soluţii şi inovaţii tehnice pentru a face mişcarea fizică accesibilă, cât mai agreabilă tuturor. Magazinele comercializează însă şi mărci internaţionale: Adidas, Nike, Puma, Columbia, Shimano, Head, Salomon, Wilson etc. Compania este unul dintre tot mai cunoscuţii jucători de pe piaţa mondială a echipamentelor sportive, cu peste 800 de magazine în mai mult de 25 de ţări.
Claudiu Fiţoiu a mai adăugat că în România sunt foarte mulţi oameni pasionaţi de sport, pe care îi ajută şi climatul perfect pentru activităţile în aer liber. Un public ţintă? "Nu ţintim ceva anume, ne adresăm tuturor românilor. Avem şi mărimi mari, iar în cazul în care acestea, totuşi, nu se potrivesc, le putem face pe comandă".
Anul trecut, compania a deschis patru magazine în România şi a ajuns la o reţea de 17 unităţi, dintre care patru sunt în Bucureşti.
Decathlon este deţinut de familia franceză Mulliez, care mai are în portofoliu hipermarketurile Auchan şi reţeaua de bricolaj Leroy Merlin.