PSA Peugeot Citroen a anunţat azi că vânzările sale de maşini şi componente auto s-au redus cu 2,2% în 2009 la nivel mondial, până la 3,188 milioane, mai ales ca urmare a scăderii cererii pentru utilitarele uşoare, care nu a putut fi contracarată de avansul înregistrat din afara Europei, relatează NewsIn.
"2009 a fost marcat de o nouă scădere a pieţei auto mondiale, precum şi de situaţii foarte contradictorii", a explicat grupul într-un comunicat.
Astfel, dacă în Europa situaţia s-a îmbunătăţit de-a lungul anului, ca urmare a programelor de prime de casare, în schimb vânzările de vehicule utilitare uşoare s-au prăbuşit cu 29,3%. Totuşi, pe această piaţă, PSA şi-a întărit poziţia de lider european, după ce cota de piaţă i-a crescut la 22,2% în 2009, de la 19,7% în 2008.