Vânzările grupului german "Volkswagen" (VW) pe plan global au scăzut în februarie cu 0,9%, la 686.900 vehicule, pe fondul reducerii cererii în China şi Europa, transmite AP.
Livrările în Europa au scăzut luna trecută cu 1,5%, dar în Europa Centrală şi de Est (CEE) s-a înregistrat un avans de 11,6%.
În China, cea mai mare piaţă a companiei, vânzările au scăzut cu 1,9%, iar în SUA au urcat cu 13,3%, potrivit Agerpres.
Fred Kappler, şef de vânzări la "Volkswagen", a declarat: "În februarie, pieţele din diferite regiuni au evoluat diferit. Am înregistrat creştere în Europa Centrală şi de Est şi în America de Nord dar, pe de altă parte, livrările din Germania şi regiunea Asia-Pacific rămân sub nivelul de anul trecut. Totuşi, ne aşteptăm în acest an la un avans solid pe piaţa chineză. Alături de brandurile care fac parte din grup, lucrăm la o creştere calitativă".
În primele două luni din acest an, grupul "Volkswagen", cel mai mare producător auto din lume, a livrat 1,5 milioane de vehicule, în scădere cu 2,6% faţă de perioada similară din 2016.
Livrările în Europa au urcat cu 2,6%, sprijinite de avansul de 12,5% din Europa Centrală şi de Est. Pe piaţa chineză, vânzările au scăzut cu 9,6%, iar în SUA au urcat cu 13,6%.
Anul trecut, grupul "Volkswagen" a vândut un număr record de 10,3 milioane autovehicule, în creştere cu 3,8% comparativ cu 9,93 milioane unităţi în 2015, în pofida scandalului manipulării emisiilor poluante (Dieselgate).
Portofoliul grupului "Volkswagen" este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, "Lamborghini", "Skoda", "Seat", "Bentley", "Audi" şi "Bugatti", dar şi camioanele "MAN" şi "Scania".