Grupul Vector Internaţional, prin intermediul brandurilor offline (Vector şi magazinele Autograf) şi online, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 8,8 milioane de euro, iar pentru anul în curs aşteaptă o creştere a acesteia cu aproximativ 20%, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, "Anul care tocmai s-a încheiat a fost un an imprevizibil deoarece nimeni nu ştia cum va evolua în contextul post-pandemic, cu război la graniţă şi o recesiune iminentă. În ceea ce priveşte anul 2023, ne aşteptăm ca domeniul biroticii şi papetăriei să vireze destul de mult către comercializarea produselor de profil de tip high-tech (Ex: ecrane interactive, table interactive). Pe acest segment high-tech, în 2022, Vector a înregistrat o creştere a cererii, comparativ cu anii precedenţi de aproximativ 15% pe toate sectoarele de piaţă (public şi privat) şi pe toate canalele de vânzare, iar în 2023 previzionăm o creştere de cel puţin 25% în contextul în care se anunţă investiţii mari din partea statului român în digitalizare. De asemenea, creşterea pe care o previzionăm pe acest segment vine şi în contextul în care am încheiat, încă de anul trecut, un parteneriat exclusiv cu o companie asiatică cu care vom dezvolta foarte mult domeniul educaţional. Avand în vedere proiectele care se desfăşoară pe zona de digitalizare, credem că, din gama noastră ecranele interactive Horion vor fi produsele vedetă pentru 2023", a declarat Marius Avram, CEO Vector Internaţional.
Provocările anului 2023, în domeniul comercializării produselor de birotică şi papetărie vor avea în continuare legătură cu posibilele sincope din lanţul de aprovizionare, evoluţia preţurilor, imprevizibilitatea, precum şi cu ritmul foarte lent în care sunt acordate finanţările, arată comunicatul.
Dacă în 2022, produsele cele mai căutate de români în materie de birotică şi papetărie au fost hârtia pentru copiator Double A, ghiozdanele şi penarele Lego Bags, produsele Caterpillar Bags, ghiozdanele Nikidom Roller Up şi caietele Aurora, pentru 2023, specialiştii Vector Internaţional consideră că cele 5 produse de top vor fi: ecranele interactive Horion, hârtia Double A, produsele de curăţenie Clinex şi rucsacurile Lego Bags şi Caterpillar.
"Ne aşteptăm ca în acest an produsele destinate şcolarilor şi studenţilor să fie la fel de căutate ca în 2022. Astfel încât produse precum: rucsacurile Lego, Nikidom şi Caterpillar, penarele Zipit, caietele Oxford sau stilourile Schneider să se regăsească în topul celor mai căutate produse din magazinele noastre. Canalele de vânzare pentru anul 2023 vor rămâne în continuare cel offline şi online, dar sperăm ca vânzările online să crească în acest an deoarece anul care a trecut s-a remarcat printr-o apetenţă mai mare a românilor, fie ei consumatori direcţi sau companii, pentru cumpărăturile tradiţionale", declară Marius Avram.