Un nou vin spumant de top, pe piaţa noastră
Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 26 noiembrie 2010
"Granddis", compania care distribuie mărci de top precum "Stalinskaya", "Wembley", "Evan Williams", "Stolichnaya" şi "Garrone", lansează pe piaţa românească vinul spumant premium "Rose Mary", produs de "Santero", în Italia.
Producătorul acestui vin este una dintre cele mai importante companii italieneşti din domeniu. Fondat în anul 1958, are o capacitatea de producţie de peste 20 de milioane de sticle/an, majoritatea producţiei fiind destinată exportului. Vinul spumant "Rose Mary" provine din Piemonte - o zonă viticolă italiană foarte apreciată.
"Rose Mary" are un nivel de alcoolizare de 10,5% şi arome fructate, fiind destinat unui public modern şi pretenţios.
"Publicul din Româ-nia devine, încet-încet, avizat, în privinţa băuturilor de acest gen, şi începe să facă diferenţa între < vinul spumos > şi < vinul spumant >. Vinul spumos este obţinut prin îmbogă-ţirea cu dioxid de carbon, are bulele mai mari şi mai dese, iar spuma dispare foarte repede. Vinul spumant este obţinut în urma fermentaţiei naturale, în cadrul metodei < charmat >, folosită pentru producţia vinului spumant < Rose Mary >, fermentaţia naturală are loc în vase de dimensiuni mari, vinul fiind îmbuteliat sub presiune, astfel încât băutura are bule mai mici şi mai fine, care sunt eliberate mai încet", a explicat Claudia Marin, director de marketing în cadrul "Granddis".
Piaţa românească a vinurilor efervescente (spumante, spumoase şi şampanie) a atins, în 2009, un volum de 5 milioane de litri şi o valoare de 45 de milioane de euro, potrivit "Euromonitor". Conform datelor deţinute de "Granddis", cel mai des întâlnit vin spumant este cel demisec, cu o cotă de 49,3%. În proporţie de 90%, acest segment de piaţă este dominat de brand-uri cu o gradaţie alcoolică între 10% şi 11,5%.
Compania "Granddis", deţinută de acţionari români, face parte din Grupul "Prodal" şi este unul dintre cei mai importanţi distribuitori de băuturi alcoolice din România.
Peste 100 de vinuri lansate în premieră la "Goodwine"
"Le Manoir" va deschide un wine bar lângă magazinul din centrul Capitalei
"Gramma" - o cramă pe un deal plin de istorie
45 milioane euro - valoarea pieţei autohtone de vinuri efervescente.