• Recunoastere internationala si o intalnire cu un regizor faimos pentru participantii in competitia de scurt metraje filmate cu camera obisnuita sau cu telefonul mobil. Scurt metrajele pot fi inscrise in competitie incepand din 1 noiembrie 2008. Imagini exclusive in avanpremiera si posibilitatea de a vota in Vodafone live!
Vodafone România, Asociaţia ORICUM şi Feeder lansează publicului, începând cu 1 noiembrie 2008, provocarea Future Shorts - competiţie de scurt metraje filmate cu camera obişnuită sau cu telefonul mobil. Conform comunicatului Vodafone remis redacţiei, prin înscrierea scurt metrajelor în această competiţie, amatorii români de film intră în cea mai mare reţea globală de promovare a acestui gen şi au şansa ca, în urma votului, să obţină premii impresionante constând în bani sau telefoane mobile de ultimă generaţie, iar producţiile lor să fie difuzate în cele 30 de ţări partenere Future Shorts.
"Future Shorts este o organizaţie care, prin intermediul festivalurilor desfăşurate în peste 30 de ţări din lume, promovează acest tip de producţii cinematografice şi facilitează dialogul intercultural, realizând în acelaşi timp o platforma de distribuţie comercială a filmelor de scurt metraj ", a declarat Fabien Riggall, fondatorul şi directorul creativ al Future Shorts.
Cursa pentru recunoaşterea internaţională este împărţită în două secţiuni: "Cursa pe banda", dedicată producătorilor independenţi de film care vor realiza un scurt metraj de 20 de minute folosind o cameră obişnuită de luat vederi şi "cursa mobilă", o secţiune dedicată clienţilor Vodafone în care vor intra filme a câte 2 minute, realizate exclusiv cu telefonul mobil.
Înscrierea în ambele competiţii se face postând filmele direct pe FutureShorts.ro, în perioada noiembrie 2008 - ianuarie 2009. O a doua sesiune de înscrieri va urma la începutul anului 2009.
"Cursa pe bandă" este deschisă tuturor celor care au realizat deja un film şi au de peste 18 ani. Intrarea în competiţie se poate face individual sau în echipe de maximum trei persoane.
Juriul, format din personalităţi ale industriei filmului din România, precum Tudor Giurgiu, Ada Solomon şi actorul Dragoş Bucur, cărora li se vor alătura şi alţii, vor urmări producţiile înscrise pe site dintre care vor selecta un grup de trei, care să fie difuzate la evenimentele din fiecare lună, începând cu luna ianuarie 2009, până în iunie 2009, în Bucureşti şi alte oraşe din ţară. Filmele selecţionate vor putea fi urmărite în avanpremieră pe Vodafone Live!. Cele opt producţii finaliste vor putea fi alese de publicul care participă la evenimente, dar şi de cei ce vor vota în Vodafone live!.
Regizorii români intraţi în finală pot câştiga premii în bani, iar câştigătorul competiţiei va primi o excursie la Londra, unde va întâlni un regizor celebru şi va primi un contract de distribuţie cu Future Shorts. Pentru un tânăr cineast, acesta poate fi primul pas către o carieră internaţională, specifică comunicatul de presă.
A doua secţiune a competiţiei, "Cursa mobilă", este adresată clienţilor Vodafone care sunt invitaţi să filmeze un scurt metraj de două minute cu ajutorul telefonului mobil, pe tema "Traieste fiecare clipa!". Producţiile înscrise vor fi postate atât pe site cât şi pe Vodafone Live!, unde utilizatorii vor putea urmări şi vota filmele preferate. Cele mai bune producţii vor fi, de asemenea, difuzate la evenimentele din Bucureşti şi din ţară.
Cei ce votează filmele înscrise în competiţia Future Shorts intră automat într-o serie de concursuri unde pot câştiga diferite premii oferite de Vodafone România.
Future Shorts dă şansa tuturor pasionaţilor de film de a-şi expune producţiile pe cea mai mare platformă internaţională dedicată scurt metrajelor şi oferă publicului larg o serie de evenimente originale şi inovative. Festivalul se desfăşoară în 30 de ţări din întreaga lume şi, de curând, s-a lansat cu canale speciale pe Joost, televiziunea online gratuită şi pe YouTube
Vodafone România, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.256.000 de clienţi, la 30 iunie 2008. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicaţii mobile din lume, cu divizii în 26 de ţări şi reţele partenere în alte 40 de ţări. La 30 iunie 2008, Vodafone avea 269 milioane de clienţi în întreaga lume.
ORICUM şi-a propus să contribuie la transformarea României în centrul Europei de Est în materie de creativitate şi inovaţie în următorii 20 de ani. Pe termen scurt, adică în următorii 5 ani, şi-a propus să dezvolte cele mai importante proiecte din regiune în 6 industrii creative pe care le consideră cu cel mai mare potenţial pentru România: arhitectura, advertising, cinema, design, muzică şi cercetare în ştiinţa&tehnologie.
Feeder este "agenţia de ştiri a naţiunii alternative", un site construit pe platforma de blog ce publică, de mai bine de 4 ani, ştiri şi articole din zona urbană, evenimente alternative, sporturi extreme, muzică electronică, publicitate, design, tehnologie, internet etc. Din decembrie 2007 oferă vizitatorilor site-ului şi o reţea de socializare proprie, care are, în acest moment, peste 800 de membri.