Actualizare 17:51 Ministrul Mediului: "Vom da în judecată Volkswagen pentru recuperarea prejudiciului de peste 30 milioane euro"
Ministrul Mediului Graţiela Gavrilescu a declarat, azi, pentru agenţiile de presă, că statul va trebui să dea în judecată Volkswagen pentru recuperarea prejudiciului, creat prin vânzarea a peste 105.000 de maşini ce ar avea emisii mai mari decât cele declarate, care se ridică la peste 30 de milioane de euro.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Mediului, Administraţia Fondului pentru Mediu a calculat prejudiciul cauzat statului român prin vânzarea aici a 105.303 autovehicule ale căror emisii poluante ar fi fost subevaluate, prin montarea unor dispozitive de manipulare a emisiilor, potrivit surselor.
Estimarea a fost făcută în absenţa informaţiilor oficiale de la compania germană, considerându-se că maşinile vândute ca Euro 5 erau de fapt Euro 4.
Astfel, prejudiciul cauzat prin plata unui timbru de mediu mai mic, ca pentru norma de poluare Euro 5, se ridică la 123.616.827 de lei, echivalentul a peste 30 de milioane de euro.
Dacă, în urma furnizării datelor oficiale de către companie, se constată că sunt maşini care se încadrează în norma de poluare Euro 3, atunci prejudiciul va creşte.
Compania Volkswagen şi autoritatea de omologare din Germania sunt singurele care pot furniza datele privind emisiile reale ale maşinilor unde s-a intervenit cu softuri pentru subevaluarea emisiilor, au mai arătat reprezentanţii ministerului.
După comunicare şi stabilirea prejudiciului, statul român va trebui să acţioneze în instanţă firma pentru recuperarea sumelor pierdute prin plata unui timbru de mediu necorespunzător, a spus ministrul Graţiela Gavrilescu.
"Să sperăm că nu sunt maşini sub Euro 4", a mai spus aceasta.
Gavrilescu a atras totodată atenţia că proprietarii celor peste 105.000 maşini din România dintre cele cu emisiile subevaluate nu au de ce să plătească nicio diferenţă la timbrul de mediu, întrucât ei au fost de bună-credinţă şi nu au nicio vină.
Este aşteptat în continuare planul de măsuri al companiei Volkswagen privind aceste autovehicule.
(A.C.)
--------------
Actualizare 17:07 În pofida scandalului emisiilor, vânzările Audi au crescut în septembrie
Constructorul Audi, divizia de automobile de lux a grupului german Volkswagen AG, a înregistrat o creştere a vânzărilor în luna septembrie în pofida scandalului referitor la echiparea motoarelor diesel ale modelelor A3 şi Q5 cu softul de trucare a emisiilor, transmite Bloomberg.
În luna septembrie a acestui an, Audi a livrat 170.900 autoturisme, în creştere cu 6,8% în ritm anual, graţie cererii pentru noul SUV Q7 revizuit, conform unui comunicat al diviziei.
De asemenea, pe ansamblul primelor nouă luni ale acestui an, Audi a livrat 1,35 milioane autoturisme, în creştere cu 3,8% în ritm anual.
"În lumina condiţiilor de piaţă dificile din trimestrul al treilea de pe regiunile cheie, performanţele noastre au fost pozitive", a declarat directorul de vânzări de la Audi, Luca de Meo. Potrivit acestuia, Audi va introduce 15 modele noi sau revizuite până la mijlocul anului următor, ceea ce ar trebui să impulsioneze vânzările.
În China, cea mai mare piaţă pentru Audi, vânzările din septembrie au crescut cu 2,9%, corectând declinul din acest an la 0,3%. În SUA, acolo unde a luat naştere scandalul diesel, livrările au crescut cu 16% în septembrie.
(S.A.)
------------
Actualizare 16:40 Percheziţii la Volkswagen, în Germania
Autorităţile germane au efectuat, azi, percheziţii la sediul central al grupului Volkswagen, în oraşul Wolfsburg, precum şi în alte locaţii ale companiei, în cadrul investigaţiei lansate în scandalul emisiilor, potrivit Associated Press.
Scopul percheziţiilor este obţinerea de documente în format tipărit şi digital, pentru stabilirea responsabilităţii în scandalul manipulării emisiilor poluante la motoarele diesel.
(A.C.)
----------------
Actualizare 09:12 Scandalul emisiilor ar putea costa VW 65 miliarde de euro
Volkswagen ar putea cheltui până la 65 miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor apărute în urma vânzării vehiculelor echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, sumă de zece ori mai mare decât nivelul provizioanelor anunţate până acum de compania germană, în urma reacţiilor autorităţilor şi consumatorilor din întreaga lume, transmite publicaţia niponă Nikkei.
Miercuri, VW a transmis autorităţilor planurile referitoare la rezolvarea scandalului emisiilor, inclusiv calendarul rechemărilor la service, care vor începe în ianuarie. Board-ul de supervizare al Volkswagen l-a numit preşedinte pe directorul financiar Hans Dieter Potsch.
Luna trecută, producătorul auto german a anunţat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.
VW ar putea primi amenzi şi în Germania, Coreea de Sud şi în alte state, după finalizarea investigaţiilor autorităţilor de reglementare.
Noul director general al VW, Matthias Muller, a afirmat că impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, însă presa din Europa previzionează costuri asociate între 30 şi 65 miliarde de euro.
Dacă problemele financiare ale VW se înrăutăţesc, analiştii se aşteaptă ca firma să-şi diminueze capacităţile de producţie din Europa Centrală şi de Est, unde reglementările privind piaţa muncii sunt mai relaxate.
(A.L.)
------
"Volkswagen" AG (VW) va lansa campania de rechemare în service a automobilelor diesel dotate cu softul care manipulează rezultatele testelor de poluare în luna ianuarie, a declarat directorul general Matthias Müller, într-un interviu acordat Frankfurter Allgemeine Zeitung, preluat de MarketWatch.
Campania de modificare a softului care reduce nivelul emisiilor poluante ale motoarelor diesel ale automobilelor se va încheia, probabil, la sfârşitul anului 2016, a spus Müller, conform Mediafax.
"Dacă totul va merge conform planului, vom putea începe rechemările în ianuarie. Până la sfârşitul lui 2016, toate maşinile ar trebui să fie în regulă", a afirmat Müller.
Compania va prezenta soluţiile tehnice biroului german pentru automobile, în această săptămână.
Compania nu are nevoie de trei soluţii, ci de mii, întrucât motorul diesel EA 189 a fost folosit pe multe modele cu specificaţii naţionale diferite, a spus şeful VW, care a reiterat că în majoritatea cazurilor va fi suficientă o actualizare a softului, la un service local.
"Unele vehicule vor avea nevoie de injectoare şi convertoare catalitice noi", a precizat Müller.
"Volkswagen" a recunoscut că a folosit un software care reduce nivelul noxelor în timpul testelor de poluare ale unor modele de automobile diesel.
Întrebat de ce a procedat astfel grupul, Müller a spus că s-a decis ca automobilele diesel să fie reintroduse pe piaţa americană, dar nu s-a reuşit respectarea standardelor stricte de poluare din Statele Unite.
"Potrivit informaţiilor actuale, foarte puţini angajaţi au fost implicaţi, dar vom şti exact abia peste câteva săptămâni, după ce vor fi disponibile rezultatele investigaţiilor interne şi externe", a explicat directorul general.
Grupul va încerca să evite concedierile în urma scandalului.