Grupul german Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, urmează să închidă cel puţin trei uzine şi să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania. Anuntul a fost făcut, astăzi, de comitetul de întreprindere de la Volkswagen, care vorbeşte de un plan social "istoric", relatează AFP şi Reuters.
Totodată, strategia de reformare prevede o reducere cu 10% a tuturor salariilor şi îngheţarea lor în următorii doi ani, a mai informat comitetul de întreprindere de la Volkswagen într-un comunicat de presă. De altfel, mai multe activităţi şi departamente din cadrul grupului vor fi transferate în străinătate, în afara teritoriului german. "Echipa managerială este serioasă cu privire la toate aceste lucruri. Nu este doar retorica din timpul negocierilor colective", a declarat preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo.
"Acesta este planul prin care cel mai mare grup industrial german vrea să demareze operaţiunea de lichidare din Germania", a adăugat Cavallo, fără a preciza care sunt uzinele afectate şi nici câţi dintre cei aproximativ 300.000 de angajaţi ai Volkswagen Group din Germania ar putea fi disponibilizaţi. "Toate uzinele VW din Germania sunt afectate de aceste planuri. Niciuna nu este sigură", a mai spus Cavallo.
Comentariile arată escaladarea conflictului între muncitorii şi echipa managerială de la Volkswagen, care este forţat să scadă costurile şi să rămână competitiv în contextul cererii scăzute din China şi Europa.
Cavallo a subliniat că există un acord între ambele părţi cu privire la natura problemelor cu care constructorul german, la fel ca şi mulţi dintre constructorii auto europeni, se confruntă. Concret, este vorba de o tranziţie lentă pe piaţă a automobilelor electrice dar şi de creşterea agresivă a producătorilor chinezi pe piaţa din Europa.
"Nu suntem departe când vine vorba de analizarea problemelor. Dar suntem foarte departe când vine vorba de răspunsul la probleme", a spus Cavallo.
Volkswagen şi sindicaliştii negociază de mai multe săptămâni un plan de restructurare a afacerilor şi diminuare a costurilor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.10.2024, 14:41)
o parte din furnizorii volkswagen sunt in Romania, in vestul tarii.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.10.2024, 17:22)
Si cand fabricile se vor muta in Asia, se va muta si lantul de furnizori de pe orizontala. Vor fi sute de mii de someri in Romania.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.10.2024, 10:12)
Unde zice ca muta fabricile in Asia? Eu vad ca e invers :)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.10.2024, 17:29)
Acum un an era un trolache pro-nato care spunea ca nemtii o duc asa de bine, in ciuda articolelor din presa serioasa vestica in care se descria saracia tot mai mare din Germania si faptul ca multa lume incepe sa sara peste a lua o masa din cauza lipsurilor financiare si a preturilor enorme la energie si la restul bunurilor si serviciilor.
Acum salariile sunt taiate cu 10% si zeci de mii vor fi someri. Si nu doar la VW.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.10.2024, 05:31)
Este si acum luzarul asta de care vorbesti, il recunosti dupa lungimea kilometrica a postarilor si dupa naivitatea penibila cu care scrie.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.10.2024, 18:35)
“Aici e gazul dumneavoastra ieftin”, gazul ieftin romanesc este exportat in hungaristan pentru industria auto germana ICE muribunda. In loc sa investeasca in viitor, masini electrice, au tot externalizat in tari “ieftine” cu regimuri dictatoriale, asta in timp ce Tesla este profitabila si in Germania si in China:-). Deci nu poti da vina pe “contextul economic”:-)
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.10.2024, 05:36)
Boss, lasa-ne cu masinile electrice, ca de aici a pornit declinul industriei auto. Toti au vrut sa faca masini electrice fara sa rezolve cea mai oribila problema a acestora, durata de incarcare a bateriei. O sa imi cumpar masina electrica doar, numai si decat atunci cand voi incarca bateria la capacitate maxima in maxim 10 minute. Adica niciodata. Deci, drum bun si cale batuta cu teslele voastre si alte porcarii chinezesti.
3.2. Diversiunea care trebuie (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.10.2024, 06:45)
Mașinile electrice trebuie să apară pentru că petrol nu mai e în statele care își zic civilizate. Incompetenții care conduc țările civilizate știu doar să pună taxe, să împrumute bani și să pretindă că respectă state de drepți. Să construiești industrii noi trebuie resurse, planificare, competență, stăruință, tenacitate, șamd., calități pe care conducărorii Germaniei sau ai UE nu le au. Cu proști orice industrie are aceeași soartă nu doar cea a EV. Retrăim disoluția imperiului roman
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.10.2024, 07:38)
Perfect, asa a zis si VW, si acum inchid fabrici, disponibilizeaza si reduc salarii dar nu dispera, ai un viitor in mujicia, acolo o sa mai gasesti masini pe benzina inca (cel putin) o suta de ani:-)
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.10.2024, 09:11)
Migratia ilegala,inarmarea si razboiul costa ,
pupulatia nepasatoare pana acum,va plati scump