Fair-play financiar, sănătatea presei
DAN NICOLAEMedia-Advertising / 3 mai 2018
Fair-play financiar este un concept lansat de lumea fotbalui. Ideea e simplă, nu cheltuieşti mai mult decât încasezi, într-o lună, într-un an, indiferent de ce acţionar, mogul, investitor intră în joc.
Mass-media, în special cea autohtonă, ar avea nevoie de o asemenea reglementare ca de aer. Chiar şi în ceasul al doisprezecelea, ar fi benefică, o barieră în calea "sinuciderii". Desigur, pentru moment, e tentant ca ziarul/site-ul/postul radio-TV să fie preluat de un "mogul" cu sacul plin de bani, albi-gri-negri. Salariile cresc, nu mai eşti cocoşat de grija încasărilor, publicitatea o vinzi cu discounturi uriaşe, doar aşa, de dragul de a vedea în comă capra vecinului. Când banii din sac se termină, e greu să mai găseşti echilibru, ai stricat piaţa, încasările din publicitate sunt mici, angajaţii au aşteptări mari, totul se prăbuşeşte în insolvenţă şi faliment. Aşa a murit o parte a presei!