ALBALACT:  "Creşterea consumului de lactate sub mărci private nu afectează vânzările de brand"

ALEXANDRA OANCĂ
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 5 iunie 2014

"Creşterea consumului de lactate sub mărci private nu afectează vânzările de brand"

Vânzările produselor companiilor de lactate nu au fost afectate de extinderea celor a mărcilor private ale marilor lanţuri comerciale, au declarat reprezentanţii Albalact, în cadrul unei conferinţe de presă. "Mărcile private nu sunt o ameninţare pentru noi", au precizat aceştia, adăugând că, probabil, creşterea vânzărilor pe segmentul de mărci private s-a datorat extinderii marilor retaileri în provincie, care au atras astfel consumatori care achiziţionau lactate "de pe stradă" (n.r.-producători nefiscalizaţi). "În cazul societăţii noastre, doar 10% din cifra de afaceri reprezintă venituri sub marcă privată în reţelele Kaufland şi RWE" a specificat Irina Măndoiu, director comercial în cadrul societăţii. Conform datelor companiei, 62% din cifra de afaceri a Albalact este realizată prin retailerii Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry, Mega Image, Lidl, Real, Selgros Cash & Carry, Auchan, Profi şi Rewe. Potrivit directorului de marketing al companiei, Cristina Miclea, Albalact ocupă primul loc pe piaţa laptelui cu mărcile Zuzu, Fulga şi Rarăul şi locul 2 pe piaţa de iaurt. După cota de piaţă, societatea este al treilea producător de lactate din ţara noastră.

Reprezentanţii Albalact au estimat că piaţa lactatelor se ridică la 880 de milioane de euro şi că evoluţia acesteia în 2014 depinde în mare parte de deciziile investiţionale pe care le iau producătorii. "Dacă piaţa nu va creşte în volum anul acesta, nu vor fi nici creşteri în valoare" a mai adăugat Irina Măndoiu. În opinia domniei sale, atât problema cât şi potenţialul de creştere al pieţei stau în faptul că doar 20% din producţia totală naţională de lapte este industrializat, din cauza lipsei fermelor industriale. "De asemenea, consumul intern de lapte pe cap de locuitor este foarte mic comparativ cu alte state europene, respectiv 100 ml/zi, deci există potenţial de creştere şi din acest punct de vedere" au conchis reprezentanţii Albalact. România are, în medie, 1,4 unităţi de vaci de lapte pe exploataţie agricolă, ceea ce reprezintă de trei ori mai puţin decât media Uniunii Europene (UE), se arată într-un raport al Comisiei Europene (CE) publicat în luna mai şi care ia în considerare datele pentru anul 2012. In comparaţie, la nivelul UE, media era, la finalul anului 2012, de 4,8 unităţi de vaci de lapte pe exploataţie.

Albalact inveşte de 8 milioane de euro în acest an

Investiţiile Albalact din acest an se ridică la peste 8 milioane de euro, din care 3 milioane de euro reprezintă achiziţia unei linii noi de ambalare a iaurtului (2 milioane de euro) respectiv, a unei linii de ambalare a laptelui (circa 1 milion de euro). Linia de ambalare a iaurtului are o capacitate de 40.000 de pahare pe oră, iar cea de lapte are o capacitate între 5.000 şi 10.000 de litri de lapte pe oră. Investiţia în tehnologia de ambalare a laptelui, a oferit companiei posibilitatea de a lansa un nou produs, respectiv laptele ambalat în PET, sub marca Zuzu. "Investiţiile au fost finanţate atât din surse proprii cât şi din credite sau prin finanţarea pe Rasdaq", ne-a spus Irina Măndoiu. Strategia companiei în acest an este creşterea afacerilor prin categoriile strategice de lactate-lapte iaurt, brânză de vaci, precum şi prin extinderea distribuţiei, diversificarea portofoliului, inovaţie şi investiţii. Obiectivul principal al producătorului de lactate pentru acest an este ca cifra de afaceri să depăşească pragul de 100 milioane euro. Tot pentru acest an, Albalact şi-a bugetat o creştere a profitului net cu 30%, la 11 milioane lei (2,5 milioane euro), conform celor mai recente rapoarte remise de companiei pieţei Rasdaq de pe Bursa de Valori Bucureşti. În 2013, producătorul a înregistrat un profit net de 8,4 milioane lei (1,9 milioane euro), cu 15% mai mare ca în 2012. Cifra de afaceri a fost, anul trecut, de 423 milioane lei (95,7 milioane euro), în creştere cu 23% comparativ anul anterior.

Totodată, producătorul de lactate a încheiat primul trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 112,7 milioane lei (25 milioane euro), în creştere cu 10% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, şi cu un profit net de 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro), potrivit raportelor menţionate.

Producătorul deţine două unităţi de producţie, una în localitatea Oiejdea din judeţul Alba şi una în Câmpulung Moldovenesc, fabrica Rarăul. Cel mai mare acţionar al Albalact este omul de afaceri Raul Ciurtin, care deţine indirect 42,53% din acţiunile Albalact, prin două firme înregistrate în Cipru, Crisware Holdings (26,86%) şi Croniar Holdings Limited (15,67%).

În acţionariat se mai regăseşte fondul de investiţii RC2, înregistrat tot în Cipru, cu 25,45% din acţiunile Albalact.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb