O afacere solidă se dezvoltă în mod gradual, pe termen lung, şi nu prin câştiguri obţinute rapid, consideră Ciprian Grădinariu, Country Manager Solina România, conform unui comunicat remis redacţiei. Compania a reuşit recent să se reinventeze, inaugurând o nouă facilitate de producţie, sub numele Solina Phoenix, în locul fabricii din Alba-Iulia, distrusă de un incendiu în 2019.
"Nu credem în focuri de paie, nu credem în business făcut peste noapte sau în câştiguri imediate, pentru că acestea în general ştim că nu ţin mult timp. Credem în dezvoltarea pas cu pas, etapă cu etapă, având în vedere dezvoltarea organică şi rezultatele eficace şi eficiente a ceea ce facem noi", a declarat Ciprian Grădinariu în cadrul celui de-al treilea episod din sezonul doi al emisiunii "Afaceri pentru Viitor", dedicat IMM-urilor şi susţinut de ING.
Potrivit sursei citate, proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilităţii din România pentru a aduce faţă în faţă cei mai importanţi lideri ai mediului de afaceri şi cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.
Ciprian Grădinariu afirmă că sustenabilitatea presupune o înţelegere completă a tuturor factorilor implicaţi în dezvoltarea unei afaceri. "Trebuie să înţelegem sustenabilitatea din perspectivă holistică. Adică, de fapt, ce înseamnă ea din toate punctele de vedere, nu doar în relaţia cu mediul, ci şi în relaţia cu oamenii, în relaţia cu partenerii de afaceri, şi până la urmă, chiar ţintind spre dezvoltarea de produse şi servicii. Cum ne dezvoltăm business-ul şi cum dezvoltăm aceste produse şi servicii, pe ce ne focusăm în momentul în care vrem să fim sustenabili", adaugă executivul.
Solina a dezvoltat deja o strategie privind atingerea obiectivelor de sustenabilitate, cu ţinta clară de a ajunge la un scor de 75% la nivel de companie, până în 2023. Mai mult, la nivelul grupului Solina există un manager al sustenabilităţii, iar la nivel local există cel puţin un ambasador al sustenabilităţii.
În cadrul Solina România, este implementat un sistem de management dezvoltat în baza filozofiei Kaizen, care presupune îmbunătăţirea continuă a performanţei, atât la nivel personal, cât şi la nivel organizaţional, subliniază sursa citată.
"Sistemul de management dezvoltat în baza filozofiei Kaizen ia în calcul, în primul rând, oamenii. Nicio entitate nu există şi nu se dezvoltă fără oameni. Sustenabilitatea şi orice altceva sunt la îndemâna noastră. Dacă noi înţelegem ce înseamnă, cum putem contribui şi, mai ales, dacă ne propunem să facem ceva în sensul acesta, putem s-o facem foarte uşor", susţine Ciprian Grădinariu.
Cum arată afacerile de viitor? "Sunt acelea care se orientează spre sustenabilitate, astfel încât să nu fie puse în situaţia în care, la un moment dat, să nu-şi mai găsească obiectul muncii şi să nu mai aibă relevanţă pe piaţă. În acelaşi timp, aceste afaceri sunt conduse de oameni care înţeleg sustenabilitatea şi încotro ar trebui să se îndrepte lumea aceasta."
Proiectul "Afaceri pentru Viitor" este dezvoltat de Ambasada Sustenabilităţii în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenţia asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanţi lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM şi este realizat în parteneriat cu ING România, se mai arată în comunicat.