VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează operaţiunile de comerţ la nivel global, anunţă rezultate performante pentru noiembrie, prima lună din sezonul de cumpărături de sărbători, conform unui comunicat remis redacţiei. Valoarea totală brută a mărfurilor vândute (GMV) a ajuns în această perioadă la 1,75 miliarde USD, reprezentând o creştere de 33% în USD faţă de noiembrie 2021 şi 27% FXN.
Potrivit sursei citate, odată cu deschiderea sezonului de cumpărături de sărbători, clienţii VTEX au înregistrat în noiembrie o creştere de 30% a comenzilor faţă de anul trecut, confirmând tendinţa cumpărătorilor care preferă canalul online pentru achiziţionarea produselor de la brandurile şi, mai ales, de la magazinele lor preferate, în perioadele cu reduceri substanţiale.
În noiembrie, VTEX a asistat la o creştere semnificativă a GMV în domenii precum electronice (+47% YoY), produse alimentare (+45% YoY), dar şi îmbrăcăminte şi accesorii (+40% YoY) în cele peste 38 de ţări în care operează în prezent. Acesta este rezultatul creşterii penetrării comerţului digital, precum şi al influenţei Cupei Mondiale FIFA - care a dus la o creştere şi mai mare în categorii precum sport şi fitness (+55% YoY) şi alimente şi băuturi (+45% YoY).
VTEX a demonstrat rezistenţa modelului său de afaceri, depăşind rezultatele pieţei, în ciuda unui mediu macroeconomic dificil, care a dus la o performanţă de Black Friday sub rezultatele altor ani, dar peste media pieţei.
"Retailerii şi brandurile au trecut prin multe provocări în ultimii doi ani. Costurile de achiziţie ale clienţilor au crescut foarte mult, provocările lanţurilor de aprovizionare au generat haos în managementul stocurilor, iar acum inflaţia taie şi din marjele de profit ale comercianţilor. Cu toate acestea, VTEX este bine poziţionat în industria comerţului, ajutând comercianţii să menţină o creştere profitabilă pe segmentul comerţului digital", spune Mariano Gomide de Faria, fondator şi co-CEO al VTEX.
"Prin implementarea modelelor B2C, B2B şi Marketplace pe o singură platformă, clienţii noştri pot gestiona inventarul în sistem omnichannel şi folosi multiple puncte de fulfillment, în timp ce testează noi modalităţi de atragere şi retenţie a clienţilor. Platforma noastră flexibilă şi cu un nivel de întreţinere redus îi ajută pe clienţi să optimizeze investiţiile IT cu agilitate şi, în cele din urmă, să-şi crească profiturile", adăugă Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
"Nu mai suntem în era creşterii cu orice preţ - acum este important să ne alegem pe ce pariem şi să testăm rapid. Când costul de achiziţie al clienţilor este mare - trebuie să implementezi noi strategii atractive pentru a-ţi face clienţii existenţi să revină - cum ar fi evenimentele de live shopping, de exemplu", conchide Mariano Gomide de Faria. VTEX a înregistrat o creştere a adoptării soluţiilor de Live Shopping şi Comerţ conversaţional înainte de Black Friday, deoarece comercianţii şi-au extins strategiile de implicare a clienţilor pe parcursul lunii noiembrie.
Rezultatele VTEX în noiembrie 2022:
●Vânzările din noiembrie au atins cel mai înalt vârf în data de 25, când a fost evenimentul de Black Friday internaţional, la ora 20:27 ET clienţii VTEX înregistrând 2,5 mii de comenzi pe minut.
●VTEX a gestionat 1,5 milioane de comenzi la nivel global ale brandurilor şi retailerilor preferaţi în timpul Black Friday 2022, reprezentând o creştere de 9% de la an la an.
●Numărul total de comenzi în rândul clienţilor VTEX a crescut cu 30% de la an la an în noiembrie 2022, faţă de 25% în aceeaşi lună a anului trecut.
●Primele cinci ţări cu cea mai mare creştere de la an la an a volumului absolut de vânzări au fost Brazilia, Mexic, Argentina, Chile şi Statele Unite.
Pe lângă creşterea vânzărilor globale, platforma VTEX a oferit, de asemenea, scalabilitate, fiabilitate şi securitate, oferind siguranţă şi încredere clienţilor săi cu un timp de funcţionare de 100% în timpul săptămânii de Black Friday şi Cyber Monday, se menţionează în comunicat.