Toyota Motor Corp a anunţat azi că intenţionează să lanseze pe piaţă zece noi modele electrice pe baterie până în 2026, intensificându-şi eforturile pe un segment de piaţă în care a fost devansat de alţi producători, conform Agerpres.
De asemenea, directorii de la Toyota au precizat că grupul japonez va înfiinţa o nouă divizie specializată pe următoarea generaţie de automobile electrice pe baterie, ca răspuns la îngrijorările că Toyota pierde teren în cursa cu Tesla Inc şi alţi rivali.
Investitorii susţin de multă vreme că Toyota nu s-a mişcat suficient de rapid cu dezvoltarea de automobile electrice pe baterie, preferând în schimb modelele hibride precum Prius.
Noul director general Koji Sato a promis ieri că Toyota îşi va accelera activităţile în domeniul automobilelor electrice pe baterie, adăugând însă că modelele hibride vor rămâne un pilon important al afacerilor grupului nipon. "În următorii ani ne vom extinde gama de modele în categoria importantă a vehiculelor electrice pe baterie", a spus Koji Sato, adăugând că Toyota va urma o "abordare practică" cu privire la popularizarea automobilelor electrificate, care includ şi modelele hibride.
La rândul său, directorul de tehnologie Hiroki Nakajima a dezvăluit că Toyota mizează pe o producţie anuală de 1,5 milioane de automobile electrice pe baterie în anul 2026.
Potrivit datelor S&P Global Mobility, în 2022 Toyota a vândut 21.650 de automobile electrice pe baterie, controlând doar 0,3% din piaţă, cu mult mai puţin decât cele 1,27 milioane de unităţi vândute de liderul Tesla sau 810.600 de unităţi vândute de numărul doi mondial, constructorul chinez BYD.
Toyota, cel mai mare constructor de automobile din lume în funcţie de volumele de vânzări, a răspuns criticilor vizând ritmul lent cu care a adoptat automobilele electrice pe baterie prin argumentul că un mix de opţiuni, care să includă şi modelele hibride, are mai mult sens pentru baza sa globală de clienţi.