TPA România mizează pe extindere pentru consolidarea veniturilor în 2024, din birourile sale din Bucureşti şi din Cluj. Specializată în contabilitate, audit, fuziuni şi achiziţii, consultanţă fiscală şi juridică, TPA România anunţă relocarea biroului din Bucureşti şi vizează, deopotrivă, extinderea teritorială, dar şi extinderea de competenţe, pe fondul schimbărilor legislative privind raportările non-financiare, conform unui comunicat transmis redacţiei.
TPA România este încântată să anunţe mutarea sediului său din Bucureşti la câţiva paşi de Piaţa Victoriei şi de Academia de Studii Economice, în clădirea Crystal Tower, care îmbină cu succes spaţiile eficiente de birouri cu principiile de sustenabilitate.
"Această schimbare reflectă angajamentul nostru ferm faţă de mediul înconjurător şi dorinţa noastră de a adopta practici responsabile din punct de vedere ecologic în toate aspectele activităţii noastre. Spaţiul nostru a fost amenajat pentru a maximiza eficienţa energetică şi pentru a reduce la minimum impactul asupra mediului, atât prin designul interior care optimizează lumina naturală şi circulaţia aerului, cât şi prin materialele utilizate, oferind un mediu de lucru sănătos şi plăcut pentru angajaţi. Infrastructura modernă pentru transportul ecologic, cum ar fi locuri de parcare pentru biciclete şi încărcătoare pentru maşini electrice, pentru a încuraja alternativele la maşinile cu motor cu combustie internă, au reprezentat aspecte cheie în luarea acestei decizii. Relocarea biroului din Bucureşti reprezintă un pas semnificativ în direcţia potrivită pentru TPA România. Suntem bucuroşi să ne alăturăm comunităţii de afaceri care îşi asumă responsabilitatea faţă de mediu şi suntem dedicaţi să continuăm să jucăm un rol activ în promovarea unui viitor mai verde şi mai durabil pentru toţi", a declarat Cristina Petrescu, Managing Partner al TPA România, potrivit comunicatului.
În prezent, compania are deschise birouri la Bucureşti şi Cluj-Napoca, iar majoritatea clienţilor operează în Capitală sau în zona Transilvaniei şi Banatului. TPA România are peste 500 de clienţi, companii internaţionale, active în principal în domeniile imobiliar, construcţii, producţie, servicii, tehnologie, retail şi distribuţie, agricultură, precum şi energie regenerabilă. Foarte mulţi dintre clienţi provin din ţări cu populaţii şi comunităţi vorbitoare de limba germană, un rol important jucându-l "German & English Desk", existent la nivelul fiecărei ţări din grupul TPA.
În contextul schimbărilor anunţate, strategia de dezvoltare pentru piaţa locală propusă pentru TPA România de Cristina Petrescu şi Sorana Cernea, Managing Partners, începând din acest an, vizează şi extinderea la nivel naţional. "Suntem interesaţi de oraşele care s-au dezvoltat puternic, devenind veritabile hub-uri de business, cum este, de exemplu, municipiul Iaşi. Pe lângă dezvoltarea economică, Iaşi este şi un centru universitar important putând asigura forţă de muncă bine instruită. TPA România este recunoscută pentru capacitatea de a deservi la standarde înalte clienţi, preponderent investitori străini, astfel că extinderea în această zonă este un pas firesc pentru noi", a precizat Sorana Cernea, Managing Partner al TPA România, se menţionează în comunicat.
Având în vedere contextul economic şi politic actual, Sorana Cernea este de părere că: "În următoarea perioadă, principalele aspecte care trebuie urmărite sunt impactul legislativ în domeniile reglementate (energie, industria deşeurilor), digitalizarea administraţiei fiscale, modificările legislative (creşteri de impozite care afectează toţi contribuabilii), incertitudinile la nivel politic ce pot avea impact asupra fiscalităţii şi deciziilor la nivel de comunitate. În domeniul imobiliar, investitorii vor continua să fie afectaţi de deciziile luate la nivelul administraţiilor locale, iar în industria producătoare, deschiderea faţă de investitori va determina alegerea locaţiilor pentru investiţiile semnificative. De asemenea, în domeniul construcţiilor de infrastructură va continua dependenţa faţă de gestionarea finanţărilor de la Uniunea Europeană".
În ceea ce priveşte serviciile ESG, importanţa lor va creşte ca urmare a directivei de raportare de sustenabilitate (CSRD) care modifică semnificativ raportarea corporativă. Sub acronimul ESG (în engleză, Environment, Social, Governance) sunt înglobate aspectele de mediu, cele sociale şi cele
legate de forţa de muncă, guvernanţă, inclusiv respectarea drepturilor omului, aspectele legate de combaterea corupţiei şi a dării de mită.
"Se estimează că aproximativ 50.000 de companii din Uniunea Europeană vor trebui să se conformeze noilor cerinţe de raportare. La începutul acestui an, directiva a fost transpusă în ţara noastră, România fiind printre primele ţări care au adoptat-o. Pentru a se conforma cerinţelor impuse şi a realiza raportările de sustenabilitate (denumite şi raportări de durabilitate) în mod pertinent, companiile trebuie să adopte o abordare strategică. În primul rând, este necesar să identifice şi să evalueze impactul activităţilor lor asupra mediului înconjurător, a comunităţii şi a guvernanţei, dar şi impactul acestor aspecte asupra companiei. Apoi, este crucial să integreze toate aceste elemente în strategia generală a companiei şi să implementeze un sistem de monitorizare şi raportare adecvat pentru urmărirea progreselor ESG. Prin adoptarea acestor măsuri proactive, companiile respectă atât cerinţele legale, dar contribuie semnificativ şi la construirea unei economii mai sustenabile şi responsabile", explică Claudia Bratu, Partener de Audit şi Liderul Serviciilor de Sustenabilitate în cadrul TPA România, se precizează în comunicat.
Anul trecut, TPA România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 7,6 milioane de euro, în creştere faţă de 2022, practica de contabilitate cu toate ariile adiacente - conformare fiscală, contabilitate de gestiune, raportare şi salarizare - având cea mai mare pondere în cifra de afaceri. O contribuţie semnificativă la cifra de afaceri şi la creştere au avut-o şi practicile de audit şi consultanţă, în special ariile de audit financiar, audit intern, due diligence şi asistenţă financiară în procedurile de arbitraj internaţional, respectiv consultanţă fiscală şi juridică în domeniile de asistenţă la tranzacţii, litigii fiscale şi preţuri de transfer.
"Anul acesta, estimăm o creştere a veniturilor la un nivel comparabil cu anii precedenţi, fără să includem impactul ariilor de servicii care preconizăm că vor avea o dezvoltare semnificativă, precum cele legate de sustenabilitate şi digitalizarea proceselor. Dacă luăm însă în calcul şi schimbările ce vor fi generate de obligativitatea raportării de sustenabilitate, pentru un număr din ce în ce mai mare de companii în următorii ani, de efectele digitalizării administraţiei fiscale care necesită suport la implementare din partea consultanţilor fiscali, nu excludem o accelerare a creşterii. Date fiind schimbările în materie de raportare corporativă, începând de anul viitor, credem că multe companii din România vor începe să se pregătească de pe acum şi vor solicita într-o mai mare măsură serviciile legate de raportarea de sustenabilitate. Volumul de informaţii pe care trebuie să-l publice companiile creşte considerabil şi, în consecinţă, va fi necesară o asistenţă mai substanţială în pregătirea raportării de sustenabilitate", a explicat Cristina Petrescu, potrivit sursei citate.
Compania face parte din grupul TPA, prezent în 12 ţări din regiune, şi care are, în total peste 2.000 de angajaţi. În România, funcţionează din 1998, având peste 150 de angajaţi. De la începutul acestui an, TPA România are o nouă echipă de management, fiind condusă de doi Managing Partners - Cristina Petrescu şi Sorana Cernea. La nivel de grup, în 2023, TPA a înregistrat o creştere de 12% în cele 12 ţări din regiunea CEE, în topul creşterilor fiind Austria şi Polonia. România este a patra companie din grup ca pondere a cifrei de afaceri, după Austria, Polonia şi Cehia.