Zece corporaţii americane au redus donaţiile către candidaţi la funcţii federale cu peste 90%, în luna ianuarie, după ce s-au angajat să nu îi mai finanţeze pe republicanii care au susţinut tentativa fostului preşedinte Donald Trump de a inversa înfrângerea în alegeri, transmite Reuters, citat de News.
Niciunul dintre comitetele de acţiune politică din 10 companii importante analizate de Reuters, inclusiv Microsoft, Walmart, AT&T şi Comcast, nu a donat niciunuia dintre cei 147 de republicani din Congres care au votat pentru a susţine revendicările lui Trump, la doar câteva ore după ce susţinătorii săi au lansat un atac soldat cu victime împotriva Capitoliului SUA.
Declaraţiile depuse la Comisia Electorală Federală înainte de termenul limită de depunere de sâmbătă au arătat că cele 10 comitetele de acţiune politică au făcut în ianuarie donaţii în valoare de 13.000 de dolari.
Acestea sunt primele raportări referitoare la donaţii făcute după atacul de la Capitoliu din 6 ianuarie.
Banii donaţi în cursul lunii trecute reprezintă mai puţin de o zecime din cei aproximativ 190.000 de dolari pe care cele 10 comitele i-au acordat candidaţilor în ianuarie 2017 şi minusculi faţă de cele aproximativ 10 milioane de dolari donate candidaţilor în sezonul electoral 2019-2020.
Cei 147 de parlamentari care au votat pentru răsturnarea victoriei preşedintelui Joe Biden au primit peste 2 milioane de dolari din partea comitetelor respective în ultimul ciclu politic de doi ani.
Doar comitetele a două dintre companii - General Electric şi American Express - au raportat în noiembrie donaţii acordate unor candidaţi federali.
Comitetul companiei American Express a acordat 5.000 de dolari senatorului republican John Thune din Dakota de Sud, în timp ce GE a acordat 5.000 de dolari reprezentantului Adam Kinzinger din Illinois, un critic republican proeminent, şi 1.000 de dolari reprezentantului Rick Larsen de la Washington, un democrat.
Donaţiile politice scad, de obicei, în lunile de după alegerile generale din SUA, iar banii de la comitetele de acţiune politică ale companiilor reprezintă o mică parte din fondurile strânse în campaniile politice. Dar lipsa ofertei din partea companiilor în ianuarie indică un început mai lent, înainte de alegerile intermediare din 2022.