Junior Achievement România lansează în România, simultan cu US, Canada şi ţări din Uniunea Europeană, a patra ediţie a programului internaţional "Job Shadow Day". Încercînd să ofere tinerei generaţii răspunsuri posibile la întrebările "Unde vreau să lucrez după ce termin şcoala? Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?", proiectul "Job Shadow Day" facilitează accesul elevilor şi studenţilor la lumea reală a locurilor de muncă din economia de piaţă.
Pe lîngă secţiunile tradiţionale "Parteneri pentru o zi" (pentru elevii din ultimul an de liceu) şi "Manager pentru o zi" (pentru studenţii din anii terminali), anul acesta li se oferă tinerilor şansa de a participa la două secţiuni noi, "Acces la training" şi "Acces la internship".
Programul a fost extins de la 100 de tineri participanţi, în ediţiile trecute, la 1000 în prezenta ediţie, elevi şi studenţi care au fost selectaţi pe baza aplicaţiei, interviului, participării la un seminar de orientare, precum şi a unui eseu de motivare a opţiunii de carieră. Cei 1000 de tineri vor fi repartizaţi, în Bucureşti şi în alte oraşe din ţară, pe etape, în perioada februarie-iulie 2005, în posturile oferite de companii, conform principiului "omul potrivit la locul potrivit".
Au răspuns, pînă acum, invitaţiei de participare la proiect, oferind astfel o şansă tinerei generaţii şi reconfirmînd buna tradiţie a implicării active în viaţa comunităţii: A&D Pharma, Agenţia Naţională de Presă Rompres, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Aims Human Capital România, Allianz-ţiriac Asigurări, Asebuss, Avon Cosmetics România, BCR Leasing, Brandient Consult, Camera de Comerţ Americană în România, Cotidianul Ziarul, Ella Turism Rom-Ital, Grupul de Presă Bursa, Hewlett Packard România, Hollywood Multiplex Operations, Icon Advertising, Ipsos New Media Research, Lugera&Makler, Manpower România, McDonald"s Ro-mânia, Metro Cash&Carry România, Muntenia Global Invest, Nestle România, New Concept Travel, Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, Salans, Societatea "R", Softwin România, Teatrul Odeon, Velvet Medical Clinic. Alte companii se vor alătura proiectului, în perioada următoare, în Bucureşti, precum şi în oraşele participante pînă în prezent: Bîrlad, Braşov, Cluj, Constanţa, Timişoara, Suceava.