Actualizare Lidl România a transmis un răspuns cu privire la controalele realizate de ANPC
"Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobişnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acţiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din reţea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situaţii având în vedere că, în relaţia cu autorităţile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere şi pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătăţim constant pentru a ne păstra locul în inima clienţilor noştri.
Încă de la intrarea noastră pe piaţă, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienţilor noştri cea mai bună experienţă de cumpărături. Echipa Lidl România mulţumeşte milioanelor de clienţi care ne trec pragul datorită calităţii produselor noastre, dar şi pentru că ştiu că sănătatea şi siguranţa lor sunt prioritare pentru noi. Îi aşteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc şi le apreciază şi garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preţ", susţin reprezentanţii Lidl România.
---
În cursul lunii august 2022, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislaţia în vigoare, în domeniu, în magazinele lanţului de supermarketuri Lidl, la nivelul întregii ţări, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: Nu suntem pelicanii Europei!
Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT!
Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să "o luăm mai uşor"!
Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa!
Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni:
-347 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
-144 avertismente
-oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ 75.000 lei
-oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, pentru 24 de unităţi
-închiderea unităţii pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
-închiderea unităţii pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.
Abaterile de la legislaţie constatate de comisarii ANPC, în timpul controalelor s-au referit la:
-comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită
-comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte
-comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă)
-neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
-comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
-comercializarea unor ouă neigienizate
-comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind menţiunea "produse din produse congelate", cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuşi de unică folosinţă la servire
-utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificaţie-patiserie, insalubre
-utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse
-existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere
-folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
-deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română)
-utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, ----impurităţi, resturi alimentare şi păr
-comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
-existenţa unor neconcordante între denumirea dată de producător produsului şi cea de pe eticheta de la raft, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.08.2022, 16:54)
Au scăpat ieftin. Au simțit ca o pișcătură de țânțar. 10000 de lei amenda medie. Doar 75000 de lei valoare produse neconforme. Puțin, foarte puțin.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.08.2022, 18:16)
de carrefour si kufland nu se posteaza?
sa vezi la aia nesimtire.
de bine de rau lidl inca este curat si ieftin la multe capitole. Au da ceva scart acum in pandemie dar de nesimtirea grosolana de la carfeur si kufland la unele produse cu pret de cartel tinute sus de era mai scumpa cinserva de metal decat continutul daca il culegeai tu.
Si oricum "amenzile" se vor reflecta tot in preturile viitoare ale cetatenilor.
Eu tot ma straduiesc sa vad concurenta corecta carrefour si kufland in piata si nu o gasesc.
Poate se sesizeaza cineva si rupe cartelul preturilor intelese cu usi inchise si la adunari prin munti fara telefoane.
regiunea moldovei pentru atatia ani a stat ieftina si nu a avut intrare de spculanti la multe produse... nici autostrada nu se dorea facuta. in schimb a ajun sa coste o pastaie exagerat si o ciuperca... a devenit lux un orez cu ciuperci...
s c cret
2. Bravo
(mesaj trimis de dan în data de 25.08.2022, 01:44)
BRAVO ANPC, da, da ieftineala nu scuza mizeria. Cred că managerii din Germania nu prea fac audituri la lidl romanica, că s-ar cam speria.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2022, 11:11)
Avem multi "manageri Romani" incompetenti!
Sunt pusi pe posturi si nu au deschis in viata lor o carte despre managementul calitatii sau despre psihologia clientului. De alte studii ce sa mai vorbim.
Si modul in care se adreseaza clientilor rabufnid din cauza stresurilor personale spune multe despre management cat si despre cei ce se afla sub responsabilitatea lor.
la karfure exmplu sunt persoane ce zici ca "Te bat" daca le adresezi intrebari... sau daca faci parte din campanii ce verifica preturile la produse din piata te iau la suturi ca sa nu notezi variatia preturilor si jonglarea lor in raport cu calitatea si stocurile.
Gen 2020 deflatie de preturi si gen 2020 hiperinflatie de preturi (procentual vorbind).... acum stau ca tolomacii cu ele si expira in rafturi.. mai rau e ca vor lovi iar in angajati prin dat afara si in clienti prin scadere calitate in servicii.
s c cret