Megatrendurile sunt procese globale care schimbă treptat lumea în care trăim, afectând toate nivelurile societăţii şi influenţând luarea deciziilor politice şi economice, precum şi viaţa fiecăruia dintre noi, conform unui comunicat remis redacţiei. Wilo a identificat cinci megatrenduri în cadrul planificării sale strategice pe termen lung.
"În calitate de grup multinaţional cu locaţii în întreaga lume, pionier în tehnologie, Wilo este mereu cu un pas înainte, pentru a răspunde activ la cele mai mari provocări ale lumii de astăzi şi a veni cu soluţii sustenabile pentru lumea de mâine", a spus Mariana Corlaci, Marketing Manager Wilo România.
Iată principalele megatrenduri care conturează viitorul:
1. Urbanizarea
Ştim că urbanizarea este o migrare a populaţiei din mediul rural în cel urban, însă termenul cuprinde şi modurile în care societatea se adaptează la schimbările produse de extinderea oraşelor. În următorii ani, urbanizarea va duce la dezvoltarea fizică a zonelor urbane şi la apariţia unui număr tot mai mare de megaoraşe cu peste zece milioane de locuitori. Mai sus, mai repede, mai departe - în acest mod se rezumă tendinţa actuală în ceea ce priveşte dezvoltarea urbană.
Pe măsură ce cresc oraşele, creşte şi cererea de resurse în aceste zone în plină expansiune. La capitolul apă, este peconizat ca urbanizarea să ducă la creşterea cererii globale cu 104 miliarde m³ începând cu anul 2025.
Astfel, sunt necesare soluţii durabile pentru a satisface nevoile populaţiei globale, conservând în acelaşi timp resursele naturale pentru viitor. Având în portofoliu produse de o eficienţă maximă şi asumându-şi rolul de furnizor de servicii complete şi personalizate în managementul apei, Wilo s-a adaptat la acest megatrend în aşa fel încât va putea asigura şi în viitor alimentarea cu apă în oraşele moderne şi în zonele urbane inteligente în viitor, subliniază sursa citată.
2. Deficitul de apă
Potrivit Raportului Mondial al Apei realizat de Organizaţia Naţiunilor Unite, aproximativ 5 miliarde de oameni vor fi expuşi riscului de lipsă de apă până în 2050. Deficitul de apă se referă aici la lipsa alimentării cu apă, fiind calculat ca raport dintre consumul de apă potabilă şi alimentarea cu apa disponibilă.
Potrivit tendinţelor actuale, consumul şi cererea de apă sunt în creştere la nivel mondial. Cu toate acestea, mai mult de 97% din toată apa de pe Pământ este sărată, resursele de apă dulce fiind extrem de limitate sau greu accesibile. În plus, perioadele lungi fără ploi, secetele şi valurile agresive de căldură agravează şi mai mult situaţia aprovizionării în unele locuri.
Prin urmare, utilizarea responsabilă a apei este la fel de esenţială pentru supravieţuire ca accesul universal la apă curată. Fiind o parte integrantă a strategiei sale de sustenabilitate, Wilo conştientizează această responsabilitate de zeci de ani. În acest sens, obiectivul companiei este ca apa să se mişte eficient şi în siguranţă. De aceea, Wilo dezvoltă permanent soluţii inovatoare şi durabile pentru a obţine, stoca şi furniza această resursă atât de valoroasă.
3. Globalizarea 2.0
Prin definiţie, globalizarea tradiţională este un proces prin care pieţele, societăţile şi culturile naţionale şi regionale cresc împreună într-o reţea universală de comerţ, comunicaţii, migraţie şi transport. Ca urmare a acestui megatrend, economia mondială este în continuă schimbare şi devine tot mai interconectată, mai complexă şi mai competitivă. Pe de altă parte, pieţele sunt din ce în ce mai volatile, echilibrul de putere se schimbă, încep să devină evidente anumite procese de destabilizare, iar ameninţarea deconectării planează asupra lumii ca un nor întunecat: cooperarea internaţională este în declin, alianţele se destramă, punţile economice dintre naţiuni sunt dărâmate.
Deconectarea este una dintre cele mai mari provocări de business din timpurile noastre, afectând economia şi societatea deopotrivă şi necesitând acţiuni antreprenoriale ferme. Wilo abordează aceste schimbări extinzându-şi prezenţa globală, construind punţi, sporindu-şi flexibilitatea şi impulsionând în mod durabil creşterea companiei. Abordarea de tip regiune cu regiune permite derularea de acţiuni locale pe pieţe bine delimitate, sediile din Germania, SUA şi China permit ca răspunsurile la nevoile fiecărei regiuni să fie prompte, iar unităţile de producţie din întreaga lume permit adaptarea produselor la cerinţele specifice ale oamenilor care le folosesc la nivel local, subliniază sursa citată.
4. Schimbarea climei
Schimbările climatice, care au fost evidente în modelele meteorologice globale şi regionale de la mijlocul până la sfârşitul secolului al XX-lea, sunt atribuite în principal nivelurilor crescute de dioxid de carbon din atmosferă, din cauza utilizării combustibililor fosili. Emisiile globale de CO₂ continuă să crească, atrăgând după ele şi creşterea temperaturilor globale. Diferitele modele de calcul dezvoltate de către cercetătorii în climatologie descriu o imagine înfricoşătoare.
Un lucru este clar: trebuie să acţionăm acum dacă dorim să ne păstrăm planeta locuibilă pentru generaţiile viitoare. Cu produsele inovatoare Wilo, eficiente din punct de vedere energetic, compania doreşte să contribuie la reducerea emisiilor poluante şi, prin urmare, să oprească sau cel puţin să reducă semnificativ impactul acestui megatrend. În calitate de câştigător al Premiului German pentru Sustenabilitate şi unul dintre cei cincizeci de lideri globali în domeniul sustenabilităţii, compania este deschizătoare de drumuri în ceea ce priveşte standardele pentru antreprenoriatul responsabil.
5. Criza energetică
Creşterea cererii de energie pe de o parte, şi rata limitată de producţie de combustibil pe de altă parte, au creat o penurie globală de energie, acest lucru cauzând o blocare în procesul de ofertare şi, inevitabil, o creştere a preţurilor la energie.
Rezervele de combustibili fosili sunt limitate, ceea ce înseamnă că mixul energetic trebuie să evolueze în favoarea unor forme fluctuante de energie, cum ar fi vântul, apa şi soarele. Evoluţiile globale actuale au demonstrat în mod clar cât este de important să facem acest pas. Wilo se concentrează pe dezvoltarea de produse eficiente din punct de vedere energetic, reţele inteligente şi energii regenerabile în abordarea deficitului energetic. Acest obiectiv include şi dezvoltarea de noi soluţii tehnologice, cum ar fi hidrogenul verde.
Provocări transformate în oportunităţi, iar oportunităţile în soluţii
"În întreaga lume au loc schimbări fundamentale. Economiile emergente vor depăşi în curând puterile industriale tradiţionale. Acest lucru merge mână în mână cu dezvoltarea masivă a clasei de mijloc la nivel mondial şi a puterii acesteia de cumpărare, cu intensificarea concurenţei pentru materii prime şi resurse. Gospodăriile private, industria şi agricultura necesită din ce în ce mai multă apă dulce. Toate aceste evoluţii creează un potenţial enorm pentru Wilo, o companie care vede procesele de schimbare globală ca pe o oportunitate de a transforma lumea în bine şi de a face viaţa oamenilor mai uşoară", a mai spus Mariana Corlaci.
Una dintre cele mai recente soluţii Wilo pentru o lume responsabilă şi optimistă cu privire la viitor este Wilo-Yonos GIGA2.0-I, o pompă cu etanşare mecanică, controlată electronic, adecvată pentru pomparea unor cantităţi mari de apă la înălţimi de pompare mari. Datorită tehnologiei motorului EC IE5 şi a sistemului hidraulic consacrat al pompei (MEI ≥0,4), aceasta oferă atât o eficienţă energetică ridicată, cât şi o fiabilitate maximă.
Cu ajutorul tehnologiei cunoscute a "butonului verde", al unul sistem de navigaţie explicit, al unui display color clar, aceasta este foarte uşor de utilizat. În plus, pompa este pregătită pentru interconectarea cu sistemul automatizat al clădirii prin intermediul interfeţelor analogice şi digitale şi al modulelor CIF, se menţionează în comunicat.