500.000 de turişti au vizitat Parcul cu Dinozauri din Râşnov

OVIDIU VRÂNCEANU
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 1 septembrie 2016

Cei care ajung la parcul cu dinozauri de la Râşnov pot admira începând de astăzi două exponate inedite: Hatzegopteryx thambema, care a fost cel mai mare pterozaur (reptilă zburătoare) descoperit pe teritoriul României, şi un cuib autentic de ouă de dinozaur descoperit la Haţeg.

Hatzegopteryx a fost botezat de către descoperitorul său, prof. univ. Dan Grigorescu de la Universitatea Bucureşti, "înfricoşătorul zburător" din Haţeg şi a fost reprodus la scară reală la Dino Parc Râşnov. Cea mai mare reptilă zburătoare din lume a fost descoperită în urmă cu 44 de ani, în apropierea satului Valioara, în Ţara Hategului, şi de abia în 2002, în urmă cercetărilor, s-a reuşit identificarea lui exactă. Profesorul Dan Grigorescu a subliniat faptul că descoperirea în sine este de valoare excepţională, mondială, prin faptul că reprezintă cel mai mare animal zburător care a trăit vreodată şi este "mândria noastră, patriotismul nostru desăvârşit, putând deveni un brand naţional".

Profesorul Dan Grigorescu a precizat că Hatzegopteryx este de fapt un paradox, ţinând cont că este cel mai mare zburător din lume care a fost descoperit într-o zonă unde acum milioane de ani trăiau doar specii pitice, deoarece era o zonă insulară, iar din cauza resurselor limitate, speciile îşi reduceau talia.

Dino Parc sprijină cercetarea în domeniu

Managerul parcului de la Râşnov, Adrian Apostu, a subliniat faptul că Hatzegopteryx este cel mai important exponat al Dino Parc Râşnov de până acum. Domnia sa a spus: "Anul acesta am sprijinit o echipă de studenţi cercetători care, sub îndrumarea profesorilor de la Universitatea din Bucureşti, au descoperit două cuiburi de ouă de dinozaur în apropiere de Haţeg. Dorinţa noastră este să trezim atât interesul specialiştilor, cât şi al publicului dornic să pătrundă în tainele vieţii dinozaurilor".

Ouă adevărate de dinozaur

Sosirea pterozaurului a fost însoţită de o altă premieră la Râşnov: un cuib de 10 ouă reale de dinozaur, descoperit la Tuştea în Geoparcul dinozaurilor Ţara Haţegului. În situl fosilifer de Ia Tuştea au fost descoperite 18 cuiburi cu ouă aparţinând speciei de dinozaur hadrosauroid ("dinozaur cu cioc de raţă") Telmatosaurus transsylvanicus. Stabilirea apartenenţei se datorează faptului că lângă cuiburile cu ouă au fost descoperite fragmente din scheletul puilor, iar acestea indică în mod clar că provin de Ia Telmatosaurus.

Noua expoziţie a fost inaugurată în prezenţa Preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a viceprimarului Râşnovului, Liviu Butnariu, a primarului Haţegului, Marcel Goia, şi a paleontologilor de la Universitatea Bucureşti. "Mă bucur că acest parc, pe care îl prezentam la stadiul de proiect acum câţiva ani, a prins contur şi a contribuit semnificativ alături de alte proiecte derulate de Primăria Râşnov, cum ar fi liftul pe plan înclinat sau reamenajarea centrului istoric, la creşterea numărului de turişti care aleg staţiunea de interes naţional Râşnov. Dacă ne raportăm la partea de agrement din judeţ, Râşnovul este una dintre locaţiile extrem de atractive la nivel naţional", a declarat preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea.

Şi viceprimarul Râşnovului, Liviu Butnariu, a subliniat faptul că prin amenajarea parcului a fost creată de o fapt o nouă atracţie pentru întreg judeţul. Şi Cetatea Râşnov continuă să fie un magnet pentru turişti fiind înregistrat un număr de 310.000 de vizitatori de la începutul anului şi până la finele lui august. În ceea ce priveşte numărul celor care au vizitat Dino Parc, Adrian Apostu a anunţat că s-a ajuns la 500.000 de vizitatori, la un an şi două luni de când acesta şi-a deschis porţile.