Compania americană Microsoft a raportat creşterea cu 3,6% a profitului său în trimestrul al patrulea din 2016, depăşind proiecţiile analiştilor, informează Reuters.
Câştigul înregistrat de Microsoft a atins 5,2 miliarde de dolari, la vânzări de 24,1 miliarde de dolari, care au crescut de la 23,8 miliarde dolari în anul anterior.
Creşterea profitului a fost susţinută de avansul rapid al operaţiunilor de cloud computing şi al stabilizării pieţei computerelor personale (PC).
Directorul executiv al Microsoft, Satya Nadella, a orientat compania către serviciile de cloud computing şi către aplicaţiile mobile, încetinind activităţile în sectorul de software tradiţional.
La data de 8 decembrie, compania a finalizat cea mai mare achiziţie a sa - reţeua de socializare profesională LinkedIn -, pe 26,2 miliarde de dolari. Potrivit Bloomberg, instrumentele reţelei sociale vor spori productivitatea produselor proprii Microsoft. LinkedIn a contribuit cu venituri de 228 milioane de dolari la veniturile din trimestrul al patrulea.
Pe segmentul de cloud computing, Microsoft continuă să se concentreze pe serviciul său "Azure", fiind în continuă rivalitate cu liderul acestei pieţe - Amazon Web Services. Veniturile Azure au crescut cu 93% în trimestrul al patrulea din 2016, dublându-se în ritm anual, potrivit The Verge.
În acelaşi timp, versiunile corporative de Office 365 (Word, Excel, PowerPoint etc.) au înregistrat o creştere a vânzărilor cu 47 de procente. Circa 25 de milioane de consumatori sunt abonaţi la serviciul Office 365, au declarat reprezentanţii companiei.
Afacerile Microsoft din sectorul telefoanelor au scăzut cu 81%, iar divizia de jocuri a companiei a înregistrat o scădere de 3%. Totuşi, livrările de abonamente Xbox Live sunt în creştere, înregistrând, în momentul actual aproximativ, 55 de milioane de utilizatori activi lunar - un nou record - faţă de 47 milioane în trimestrul precedent.
În ultimele 12 luni, titlurile Microsoft au crescut cu peste 23% pe piaţa din New York.