Vânzările din industria muzicală au înregistrat o creştere semnificativă anul trecut, în Statele Unite, chiar dacă s-au înregistrat scăderi notabile ale vânzărilor de albume. Acest lucru se datorează faptului că numărul abonaţilor la servicii de streaming s-a dublat în 2016, relatează AFP.
Utilizatorii americani au ascultat mai mult de 191 de miliarde de piese muzicale anul trecut, prin abonamente la site-uri streaming, cu o creştere de 124,3% faţă de 2015.
Consumul total de muzică în Statele Unite, cea mai mare piaţă din lume, a crescut cu 4,9% în 2016, datorită streamingului, a raportat societatea specializată în analiza pieţei muzicale BuzzAngle Music.
Serviciile de streaming, care oferă opţiuni nelimitate în materie de muzică, au consemnat creşteri solide în ultimii ani şi au reîmprospătat o industrie ce a cunoscut o "lungă perioadă de stagnare", adaugă BuzzAngle Music.
Potrivit cifrelor din anul 2016, din ce în ce mai multe persoane plătesc abonamente pentru site-uri precum Spotify, Apple Music sau Tidal, în loc să aleagă ofertele gratuite, finanţate numai din publicitate, deţinute de casele de discuri.
Mai mult de 76% din ascultările în streaming au fost făcute prin plata abonamentelor, faţă de 62% în anul 2015.
Deşi vânzările albumelor au scăzut anul trecut, vânzările materialelor discografice în format vinyl, care nu reprezintă decât o mică parte din piaţă, au crescut cu 26%.