Acer România estimează pentru anul acesta dublarea vânzărilor de notebook-uri, la circa 100.000 de unităţi, faţă de anul trecut şi vizează o cotă de piaţă de aproximativ 20%, pe fondul dublării pieţei pentru acest produs, a declarat ieri Bogdan Iftemie. "Piaţa va evolua accentuat şi în 2008, după ce deja în 2007 a simţit o creştere de aproximativ 70% şi este posibilă chiar o dublare. Acer are în acest moment o poziţie consolidată pe piaţă şi la nivel mondial şi un portofoliu de produse bazat pe notebook-uri, vizând astfel o cotă de piaţa locală de aproximativ 20%", a adăugat reprezentantul companiei, citat de NewsIn.
Conceptele de design Gemstone pentru gama Aspire, destinată segmentului de consumatori şi Profile pentru gama TravelMate, destinată segmentului de business, au avut succes anul trecut, iar în partea a doua a anului Acer vizează să revină cu un notebook foarte ieftin, cu un format mic, de nouă sau 10 inch.
În prezent există aproximativ cinci laptop-uri la o sută de români, în timp ce în ţările din Occident, rata de penetrare este de zece ori mai mare.
"Rata de penetrare pe care noi o considerăm ca şi număr de notebook-uri din totalul celor vândute, în România este aproximativ de 20% , în creştere de la 5% în ultimii doi ani, în ţările din vest din Europa este de 40-50%, deci avem clar un potenţial de dublare a pieţei în următorii doi ani", a mai spus Iftimie.