Acţiunile producătorului de vehicule electrice Tesla au scăzut joi cu aproape 10%, după ce compania a raportat venituri aferente primului trimestru după închiderea de miercuri a bursei de pe Wall Street, informează news.ro.
Declinul acţiunilor Tesla a tras în jos şi titlurile altor companii din sectorul auto.
Acţiunile unor producători de automobile din SUA, de la Ford Motor la startup-uri precum Lucid Group, au scăzut între 3,3% şi 4,4%.
Titlurile Renault, al cărui director financiar a declarat că grupul nu va reduce drastic preţurile vehiculelor sale electrice, pe fondul "spiralei descendente" începută deTesla, au scăzut cu 7,6%, în timp ce acţiunile Volkswagen din Germania au scăzut cu 3,5%.
Tesla a obţinut un câştig pe acţiune de 85 de cenţi ajustaţi, faţă de 85 de cenţi aşteptaţi, conform estimării medii a analiştilor realizată de Refinitiv
Veniturile sunt de 23,33 miliarde de dolari, faţă de cele 23,21 miliarde de dolari estimate de Refinitiv.
Profitul net a fost de 2,51 miliarde de dolari, în scădere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Tesla a precizat într-un raport al acţionarilor că "subutilizarea noilor fabrici" a presat marjele, împreună cu costurile mai mari ale materiilor prime, mărfurilor, logisticii şi garanţiei şi veniturilor mai mici din creditele de mediu, toate contribuind la scăderea câştigurilor faţă de anul trecut.
Veniturile din industria auto, segmentul de bază al Tesla, au atins 19,96 miliarde de dolari în primul trimestru, în creştere cu 18% faţă de anul trecut.
Venitul total a crescut cu 24%. Veniturile din creditele de reglementare auto în primele trei luni ale anului 2023 s-au ridicat la 521 de milioane de dolari, în scădere de la 679 de milioane de dolari în primul trimestru al anului trecut.
Într-un apel privind veniturile, CEO-ul Elon Musk a subliniat un mediu macroeconomic "incert", care ar putea afecta planurile de cumpărături auto ale oamenilor.
În timpul unei sesiuni de întrebări şi răspunsuri cu analiştii, Musk a spus că se aşteaptă la 12 luni de "vreme furtunoasă" în economie.
El a avertizat că "de fiecare dată când Fed creşte ratele dobânzilor, aceasta este echivalentul cu o creştere a preţului unei maşini".
El a mai spus că, ori de câte ori există incertitudine în economie, oamenii vor amâna, în general, "achiziţii noi mari de capital, ca o maşină nouă".
"Am considerat că forţarea pentru volume mai mari şi o flotă mai mare este alegerea potrivită aici, comparativ cu un volum mai mic şi o marjă mai mare", dar a menţionat că se aşteaptă că vehiculele Tesla " vor putea genera în timp un profit semnificativ, prin autonomie."
Când Tesla a început să discute despre ambiţiile sale în tehnologia de conducere autonomă în 2016, Musk a spus că compania va efectua o călătorie cu un automobil autonom prin SUA până la sfârşitul anului 2017. Încă nu a finalizat această misiune.
Veniturile Tesla Energy au crescut la 1,53 miliarde de dolari, fiind mai mari cu 148% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Implementarea sistemelor de stocare a energiei de la Tesla a crescut la 3,9 GWh, sau cu 360%, a spus compania.
Aceste sisteme de stocare a energiei pe bază de baterii litiu-ion, produse de Tesla, includ bateria de rezervă pentru casă, numită Powerwall, şi sistemul Megapack la scară de utilitate, care permite utilităţilor să stocheze şi să utilizeze mai multă energie generată din surse regenerabile, dar intermitente, cum ar fi solare şi eoliene.
Conferinţa Tesla privind veniturile din primul trimestru a fost transmisă în direct prin Twitter, o premieră pentru producătorul de vehicule electrice.
CEO-ul Musk a vândut în 2022 deţineri la Tesla în valoare de miliarde de dolari pentru a finanţa o achiziţie de 44 de miliarde de dolari a companiei de social media, unde acum este şi CEO.
Compania auto a redus preţurile vehiculelor sale la sfârşitul anului trecut şi în primul trimestru al anului 2023, efectuând reduceri suplimentare marţi seara.
În acelaşi timp, Tesla elaborează planuri ambiţioase de extindere şi de creştere a cheltuielilor de capital.
Tesla vinde în prezent patru modele EV, care sunt produse la două fabrici de asamblare de vehicule din SUA, una în Shanghai şi alta în afara Berlinului.
Acţionarii care au trimis întrebări înainte de conferinţa referitoare la venituri au cerut informaţii despre Cybertruck-ul companiei, divizia de energie a companiei şi momentul pentru un nou model de vehicul al Tesla.
La conferinţă, Musk a spus că Tesla construieşte acum "versiuni alfa ale Cybertruck", pe o linie pilot.
Compania intenţionează să producă Cybertruck la fabrica sa din Austin, Texas.
Musk a spus că anticipează organizarea unui eveniment pentru a începe livrările Cybertruck în al treilea trimestru din 2023.
În 2023, Tesla se aşteaptă să producă 1,8 milioane de vehicule, a reiterat Musk, sau eventual un volum "în creştere" de 2 milioane de vehicule în acest an.
La începutul lunii aprilie, Tesla a raportat livrări de 422.875 de vehicule în primul trimestru, cea mai apropiată aproximare a vânzărilor dezvăluită de companie.
Producţia a fost uşor mai mare decât livrările din primele trei luni ale anului 2023, la 440.808 vehicule.
Cu o lună mai devreme, Musk a anunţat planuri de a construi o fabrică Tesla în Monterrey, Mexic, aflată la o distanţă de o zi cu maşina faţă de o fabrică relativ nouă din Austin.
Şi, mai recent, Tesla a declarat că intenţionează să înfiinţeze o fabrică pentru a produce Megapack-uri, sau sisteme mari de stocare a energiei bazate pe baterii litiu-ion, în Shanghai.
Potrivit unui dosar financiar publicat la sfârşitul lunii ianuarie, Tesla se aştepta să cheltuie între 7 şi 9 miliarde de dolari în 2024 şi 2025, o creştere a cheltuielilor de capital de aproximativ 1 miliard de dolari în următorii doi ani.
Acţiunile Tesla şi-au revenit în acest an, de la un 2022 sumbru, când au pierdut aproximativ două treimi din valoarea lor, alături de o scădere a acţiunilor companiilor de tehnologie.
Acţiunile Tesla au crescut cu 48% în 2023.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.04.2023, 08:38)
Era un investitor versat pe aici care-mi garanta un preț de 200$ pe acțiune.
Tesla tot scade prețuri, marje de profit, iar acțiunea încă e de 5 ori mai scumpă decât înainte de pandemie, pe hype prostesc și atât. :)))))))))))