Activision Blizzard, producătorul jocului Call of Duty, a fost de acord să plătească 35 de milioane de dolari pentru închiderea acuzaţiilor Comisiei pentru bursă şi valori mobiliare (SEC) din SUA că nu a reuşit să gestioneze în mod corespunzător dezvăluirile de plângeri ale angajaţilor şi că a încălcat regulile de protecţie a avertizorilor, informează news.ro.
SEC a spus că Activision Blizzard ştia că problemele de păstrare a angajaţilor sunt "un risc deosebit de important în afacerea sa", dar nu a luat măsuri adecvate pentru a gestiona plângerile de comportament necorespunzător la locul de muncă în unităţile sale de afaceri, între anii 2018 şi 2021.
"Activision Blizzard nu a reuşit să pună în aplicare controalele necesare pentru a colecta şi a revizui plângerile angajaţilor cu privire la comportamentul necorespunzător la locul de muncă, ceea ce a lăsat-o fără mijloace pentru a determina dacă există probleme mai mari, care trebuiau dezvăluite investitorilor", a declarat Jason Burt, care conduce biroul SEC din Denver.
Dezvoltatorul de jocuri video, care este şi companie de publishing, care a creat popularul joc "Call of Duty", a cerut, de asemenea, angajaţilor, între 2016 şi 2021 să informeze compania dacă SEC îi contactează pentru informaţii, aceasta fiind o încălcare a regulilor de protecţie a avertizorilor, a spus agenţia.
Reprezentanţii Activision Blizzard, care nu a admis sau negat acuzaţiile SEC, au declarat într-un comunicat că sunt "mulţumiţi că au rezolvat pe cale amiabilă această problemă" şi că şi-au "îmbunătăţit" raportarea la locul de muncă şi limbajul contractual.
Compania a făcut modificări în perioada mai 2020 şi mai 2022 care au îmbunătăţit modul în care au fost colectate plângerile şi comunicarea cu managerii superiori, a mai spus SEC.