Facebook, Instagram, Twitter ... consumă foarte mult timp, care de multe ori nu este liber. Mai mult de jumătate dintre angajaţi aleg să îşi ascundă de şefi şi colegi activitatea de pe reţelele de socializare.
Aceasta este concluzia unei cercetări a Global Privacy Report, publicat de Kaspersky Lab: "Având în vedere că 90% dintre angajaţi intră online de mai multe ori pe zi, poate fi dificil pentru majoritatea acestora să îşi păstreze separat viaţa privată şi cea profesională în timpul zilei de lucru (şi după aceea). Recentul Global Privacy Report (....) arată că o persoană din două (59%) alege să îşi ascundă de şef activitatea de pe reţelele de socializare. Această atitudine la locul de muncă îi vizează şi pe colegii lor, 52% dintre res-pondenţi preferând să nu le dezvăluie activităţile lor din mediul online".
Potrivit cercetării, un angajat petrece, în medie, 13 ani şi două luni la locul de muncă, în timp ce aproape două treimi (64%) dintre participanţi recunosc că vizitează zilnic site-uri care nu au legătură cu munca, de la birou. De asemenea, 29% dintre angajaţi nu vor ca angajatorul lor să ştie ce site-uri vizitează, iar alţi 34% nu vor ca angajatorul să vadă conţinutul mesajelor şi al e-mail-urilor lor.
În plus, 5% au spus chiar că le-a fost afectată cariera în mod iremediabil ca urmare a scurgerii de informaţii personale. "Astfel, oamenii sunt preocupaţi să îşi construiască o bună reputaţie la locul de muncă şi să nu îşi distrugă relaţiile existente", se menţionează în raport. Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securităţii cibernetice, care protejează peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum şi 270.000 de companii client.