intermediul SeedBlink, platforma de investiţii pentru startup-uri europene din domeniul tehnologiei. Această iniţiativă oferă investitorilor individuali, inclusiv români, ocazia să contribuie la modernizarea sectorului de transport public. Fondurile obţinute în urma acestei runde de finanţare vor fi folosite pentru extinderea pe piaţă, accelerarea ritmului de dezvoltare şi implementarea autobuzelor electrice autonome ADASTEC la nivel mondial. Această oportunitate ADASTEC marchează prima tranzacţie cu capital privat susţinută de SeedBlink pentru investitori şi este evaluată la 150 de milioane de dolari.
ADASTEC a introdus primele autobuze electrice autonome pe piaţa din Statele Unite şi Uniunea Europeană. Aceste autobuze nu doar că deschid calea către un transport sustenabil, dar sunt şi de 5 ori mai eficiente din punct de vedere al costurilor decât autobuzele tradiţionale, transformând sectorul transportului public.
SeedBlink, platforma de investiţii care facilitează această rundă de finanţare, oferă companiilor şi investitorilor avantajele unei platforme paneuropene în plină expansiune. Prin acest parteneriat, investitorii individuali din România au oportunitatea de a investi direct în startup-uri tehnologice promiţătoare, care anterior erau disponibile doar pentru investitorii instituţionali şi fondurile de capital de risc. Acest lucru le permite să-şi diversifice portofoliile şi să sprijine inovaţia într-un mod accesibil şi simplu.
"Suntem bucuroşi să facilităm această rundă de finanţare pentru ADASTEC şi să oferim investitorilor individuali români oportunitatea de a se alătura viziunii lor. Prin participarea la această rundă, investitorii pot juca un rol crucial în promovarea transportului sustenabil şi pot susţine expansiunea globală a ADASTEC. Credem în potenţialul tehnologiei inovatoare dezvoltate de ADASTEC, în oportunităţile de afaceri pe care le prezintă, precum şi în angajamentul lor de a revoluţiona sectorul transportului public", declară Andrei Dudoiu, Managing Partner SeedBlink.
Se estimează că pragul de rentabilitate va fi atins în 2026.
Compania a încheiat deja trei acorduri OEM (Original Equipment Manufacturer) cu producători importanţi pentru producţia de autobuze autonome: Karsan în Uniunea Europeană, Custom Denning în Australia şi VMC în Statele Unite. În plus, ADASTEC a reuşit să introducă cu succes autobuzele sale în Statele Unite, Norvegia, Franţa, România şi Turcia, prin intermediul a cinci acorduri de implementare. ADASTEC dispune de o rezervă solidă de 32 de milioane de dolari, inclusiv 7 milioane de dolari deja contractaţi în Franţa, Israel, Turcia, Germania şi Australia, fiind pregătită pentru o expansiune rapidă la nivel global.
"Se preconizează că piaţa globală a autobuzelor va înregistra o creştere anuală de 8%, ajungând la 72 de miliarde de dolari până în 2028, comparativ cu 47 de miliarde de dolari în 2022.", afirmă Ali Peker, CEO ADASTEC.
Autobuzele electrice autonome dezvoltate de ADASTEC sunt dotate cu o gamă avansată de senzori, camera, precum şi cu propriul software automatizat, flowride.ai. Tehnologia de vârf permite autobuzelor să detecteze obiecte, să frâneze, să accelereze, să schimbe benzile şi să efectueze toate manevrele convenţionale fără probleme. De asemenea, autobuzele beneficiază de tehnologia vehicle-to-infrastructure (V2I) la intersecţiile de pe traseu, îmbunătăţind ghidarea şi siguranţa pasagerilor.
Autobuzele ADASTEC au fost supuse unui proces riguros de testare şi validare, inclusiv simulări, scenarii de testare şi teste pe traseu, pentru a asigura fiabilitatea şi performanţa acestora. Prin aceste activităţi, s-a avut în vedere garantarea siguranţei şi eficienţei autobuzelor în diverse condiţii de funcţionare şi respectarea celor mai înalte standarde din industrie.