"Adidas" AG, al doilea producător mondial de echipament sportiv, îşi va majora profitul şi vânzările în baza pieţei din China şi a altor ţări emergente.
Potrivit conducerii companiei germane, profitul pe acţiune va creşte cu 10-15% anul acesta, după ce, în 2010, a sporit de mai bine de două ori. Oficialii "Adidas" mai anticipează că vânzările vor înregistra o creştere "cu o singură cifră" faţă de recordul de anul trecut, care a însumat 12 miliarde euro (16,5 miliarde dolari).
"Adidas" consideră că pieţele importante pentru evoluţia sa sunt China, Rusia şi America de Nord, regiuni unde intenţionează să obţină aproape jumătate din procentul de creştere a livrărilor preconizat pentru 2015: 50%.
În ultimul trimestru din 2010, vânzările companiei au sporit cu 19%, la 2,93 miliarde euro. Vânzările din China au crescut cu 25%, iar cele de pe pieţele emergente din Europa - cu 34%.
În intervalul menţionat, profitul net al companiei a scăzut la 7 milioane de euro sau 3 cenţi/acţiune, de la 19 milioane de euro ori 9 cenţi/titlu în ultimele trei luni din 2009. Scăderea a fost generată de cheltuielile cu activităţile de marketing.