Deşi în ultimii ani, piaţa materialelor de construcţii din România a suferit pierderi majore fiind aspru afectată de criza economică mondială, persoanele angrenate în această industrie au continuat să privească situaţia cu pozitivism. Astfel, în prezent, odată cu recăpătarea unui oarecare echilibru al economiei, au apărut oportunităţi de creştere a pieţei iar anul viitor se întrevede mai bun decât cei precedenţi. Cu toate aceste dificultăţi cu care piaţa construcţiilor s-a confruntat, românii nu au încetat să îşi construiască case şi să le amenajeze după bunul plac. Motivul? Criza economică i-a determinat să nu aibă încredere în achiziţionarea unei case la cheie, preferând astfel ca ei să hotărască asupra materialelor de construcţie. Cu toate acestea, când vine vorba de amenajarea casei sau a grădinii şi de alegerea materialelor, există diferenţe majore între ceea ce preferă bărbaţii şi ceea ce preferă femeile.
Este arhicunoscut faptul că în general femeile reprezintă factorul de decizie în majoritatea căminelor, că ele hotărăsc asupra a ceea ce se cumpără în casă şi în ce stil se organizează fiecare încăpere. Când vine vorba de design-ul camerelor, de redecorarea casei, ele vor dori întotdeauna să aducă un aer nou, o îmbunătăţire. Femeile ţin foarte mult la aspect, ele fiind întotdeauna convinse că deţin acel simţ estetic, şi în general nu iau neapărat în considerare textura vreunui material, ci mai degrabă dacă acesta se încadrează sau nu în stilul preferat. În amenajarea căminului, când vine vorba de culori, femeile le preferă pe cele deschise, luminoase, pastelurile moi care să confere căldură încăperilor. Modelele florale, frumoase şi colorate, fie din mătase sau creton, se numără printre preferinţele femeilor. Stilul elegant, tradiţional sau vintage li se va părea întotdeauna o idee potrivită pentru decorarea unui living de bun gust. Ele vor căuta permanent să înfrumuseţeze o încăpere fie cu două pernuţe pufoase pe canapea, fie cu o măsuţă vintage confecţionată din lemn masiv şi sticlă, fie cu o plantă bogată, cu frunze viu colorate. Aşadar, femeile vor paria tot timpul pe detaliile estetice, pe camerele tematice cu elemente asortate sau pe colecţiile preţioase.
Dacă femeile se concentrează pe culori, detaliu, model şi armonie, bărbaţii nu se vor lăsa uşor cuceriţi de sentimentalismul inspirat de vreun stil anume. Pragmatici şi realişti, pentru bărbaţi primează textura şi partea tehnică când vine vorba de achiziţionarea materialelor de construcţii şi amenajarea căminului. Ei preferă în general stilurile mai clasice, deloc încărcate. Pielea, lemnul de culoare închisă, culorile simple sau mai întunecate, dungile sau ţesăturile rezistente intră în preferinţele bărbaţilor. Ei vor încerca permanent să hotărască asupra unui material de calitate, care să-i satisfacă nevoile generale şi să poată fi uşor întreţinut în timp. De asemenea, când vine vorba de amenajarea unei grădini, bărbatul preferă nuanţe închise, detalii minimaliste, dar materiale de calitate. Câteva scaune, o masă de picnic confecţionată din lemn şi un grătar confecţionat din cărămidă roşie reprezintă obiecte de decor care satisfac nevoile unui bărbat, fără ca acesta să pună prea mult preţ pe armonia dintre culori şi materiale.
Un brand de succes în România care a reuşit de-a lungul timpului să satisfacă atât nevoile bărbaţilor, cât şi ale femeilor este reprezentat de compania Praktiker. Având cel mai bun raport calitate preţ, Praktiker a devenit în scurt timp pentru bărbaţi alegerea ideală în ceea ce priveşte achiziţionarea materialelor de calitate, şi în acelaşi timp soluţia perfecta pentru femeile care sunt în căutarea celor mai elegante si aspectuoase materiale pentru personalizarea căminului. Praktiker s-a poziţionat drept locul în care creativitatea şi imaginaţia sunt caracteristicile principale, oferindu-le clienţilor o experienţă de cumpărături plăcută, dar şi posibilitatea de a-şi personaliza în mod accesibil locuinţele după bunul lor plac. Scopul companiei Praktiker a fost dintotdeauna acela de a rămâne cât mai aproape de clienţii săi, de a le oferi servicii şi produse de calitate şi de a-i recompensa cu oferte speciale.
Astfel, indiferent de deosebirile dintre preferinţele bărbaţilor şi ale femeilor şi indiferent de tendinţele actuale, este important ca fiecare persoană să înveţe să îşi exprime preferinţele în propriul cămin, să fie conştient de libertatea pe care o are în alegerea materialelor ideale care să satisfacă atât nevoile practice, cât şi cele estetice. Deşi preferinţele femeilor diferă de cele ale bărbaţilor, acestea se completează. Chiar dacă bărbaţii nu sunt adepţii cumpărăturilor, pot încerca să meargă alături de soţiile lor care vor căuta cu privirea materiale şi piese de mobilier menite să le înfrumuseţeze căminul, în timp ce bărbaţii vor analiza texturile şi calitatea produselor. În acest fel, ambele părţi vor fi în final mulţumite, îşi vor personaliza casa şi grădina cu succes şi vor aduce armonie în fiecare încăpere. Compania Praktiker continuă să ofere clienţilor o gamă de peste 40.000 de produse şi servicii şi să-i susţină în experimentarea acestora în atelierele lor specializate.