Tot contextul anului trecut, chiar dacă a fost povară pentru o mare parte dintre oameni şi business-uri, s-a dovedit de bun augur pentru magazinele online. Nişa echipamentelor de securitate pentru casa şi nu numai, s-a aliniat creşterii astfel că piaţa a urcat cu aproximativ 30%.
Magazinul online Spy Shop, unul dintre cei mai mari distribuitori de sisteme de securitate, care comercializează o gama foarte variată de produse, si-a depăsit cu 10 procente aşteptările pentru anul trecut când prognoza o creştere de 50%.
"Într-adevăr şi contextul a fost de partea noastră, fapt ce a ajutat atât întreaga piaţa de e-commerce să crească, dar şi avântul luat de produsele pentru siguranţa locuinţei şi a familiei având în vedere imaginea destul de sumbră ce plana la începutul lunii martie asupra noastră. E foarte important că am rămas consecvenţi şi nu am făcut un pas în spate nici din punct de vedere al aprovizionării şi nici al promovării, lucruri ce au contribuit din plin la această creştere.", declară Sergiu Dăngulea, CEO Spy Shop.
De asemenea, Spy Shop deţine cel mai mare showroom din ţară destinat exclusiv echipamentelor de securitate, cu o suprafaţă de 100 mp şi care a contribuit cu aproximativ 10% la totalul vânzărilor de anul trecut.
"Anul trecut am finalizat o serie de investiţii importante care ne-au ajutat foarte mult în susţinerea creşterii pe care am avut-o: implementarea unui nou ERP pentru un flux mult mai bun al procesului de comandă, finalizarea şi inaugurarea showroomului unde putem deservi un numar mai mare de clienţi, atât pe partea de consiliere, cât şi pe partea de garanţie sau suport, dar şi extinderea cu aproximativ 50% a capacităţii depozitului pentru creşterea stocului tampon care ne ajută la onorarea mai rapidă a comenzilor."
Orientare spre piaţa B2B şi noi investiţii
De-a lungul timpului Spy Shop s-a axat pe creşterea gamei produselor de securitate, adăugându-şi în portofoliu branduri importante, cu renume la nivel mondial, producători de camere supraveghere video, sisteme de alarmă antiefracţie, automatizări pentru porţi, interfoane şi videointerfoane, control acces şi echipamente optice (binocluri, telescoape, termoviziune), pentru o parte dintre aceştia devenind importatori si distributori în România: Dahua, Reolink, Motorline, Nice, Assa Abloy, Slinex, ZKTeco, Pulsar, Thinkware etc. astfel că ca anul acesta compania şi-a propus să acorde o mai mare atenţie pieţei de distribuţie.
De asemenea, aplicaţia mobilă pe care au lansat-o la începutul acestui an, destinată exclusiv instalatorilor, face parte din planurile pentru creşterea clienţilor din zona B2B.
Consolidarea brandului, menţinerea unui stoc suficient, creşterea eforturilor de marketing, identificarea de noi canale şi oportunităţi pentru a ajunge la noi pieţe şi automatizarea continuă a proceselor, vor atrage de la sine investiţii pe care cei de la Spy Shop le iau în calcul.
Aşteptări pentru 2021
Chiar dacă ne aflăm în continuare într-o perioadă oarecum similară anului trecut, care nu ştim cu exactitate când se va încheia, Spy Shop şi-a bugetat o creştere de 40% luând în calcul o posibilă temperare spre sfârşitul anului, dacă restriciţiile vor fi ridicate şi oamenii îşi vor relua o buna parte din activităle obişnuite pre-pandemie.
"Ne-am propus o creştere cu 40% faţă de anul trecut, în mare parte prin consolidarea poziţiei pe piaţa online, dar şi prin creşterea pe care o avem în vedere pe partea de distribuţie a produselor de securitate, alături de creşterea numărului clienţilor B2B, pentru care avem o serie de măsuri şi servicii premium: creşterea stocului, prioritate la garanţie/service, suport tehnic prin telefon, e-mail sau WhatsApp şi o aplicaţie dedicată." a mai spus managerul Spy Shop.
Spy Shop este unul dintre principali importatori si distribuitori de sisteme de securitate şi supraveghere video, înfiinţat în anul 2009. Operează prin intermediul site-ului spy-shop.ro şi are în portofoliu peste 50.000 de produse de securitate şi supraveghere video, echipamente adresate clientului final cât şi partenerilor B2B, instalatori şi distribuitori.