Producătorul de lacuri şi vopsele Sarcom a obţinut, în 2008, o cifră de afaceri de peste 30 milioane lei, în creştere cu 10% faţă de anul anterior, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Marinică Potop, citat de NewsIn.
Pentru 2009, reprezentantul Sarcom estimează o cifră de afaceri similară celei din 2007, când a raportat 27.300.932 lei. "Vânzările vor scădea, la fel de sigur, încasările vor fi mai greoaie, dar suntem pregătiţi, mai ales că nu avem nevoie de finanţări suplimentare în acest an. Sarcom va creşte preţurile cu 5%, din cauza cursului leu/euro, însă dacă materiile prime se vor ieftinii vom scădea preţurile", a spus Marinică Potop.
Anul trecut compania a comercializat lacuri şi vopsele numai în România, vânzările în retail reprezentând 85% din total. Segmentul de vopsea lavabilă a avut 57 de procente din cantitatea vândută.
Sarcom şi-a sporit anul trecut producţia de lacuri şi vopsele cu 1,63% faţă de anul precedent, iar pentru 2009 preconizează să vândă 12.500 tone. Capacitatea totală de producţie a fabricii este de peste 25.000 tone pe an.
Pentru 2009, compania are în plan să lanseze cel puţin trei produse noi, dar care nu necesită cheltuieli mari în utilaje, ci mai mult în cercetarea şi lansarea produselor pe piaţă. De asemenea, va desfăşura campanii de promovare pentru mărcile Sticky şi Coral. Sarcom va diminua anul acesta bugetul de training pentru angajaţi cu 33% faţă de anul trecut, alocând doar 100.000 lei.
Directorul general al Sarcom estimează că valoarea totală a pieţei locale de lacuri şi vopsele nu a depăşit 120-130 milioane euro în 2008, iar anul acesta sigur va scădea, o previziune optimistă fiind o reducere cu 10-20%, iar o previziune pesimistă cu 30-40%.
"Piaţa este în scădere destul de mare. Nu cred că vom putea depăşi prea repede momentul din punct de vedere psihologic. În România este mare nevoie de construcţii, dar populaţia este blocată psihic şi toată lumea aşteaptă. Probabil că în domeniul comerţului industrial scăderea va fi mai mică, dar din păcate acolo se consumă puţine produse de finisare", a adăugat Marinică Potop.
Compania deţine, conform propriilor estimări, o cotă de piaţă de 9,9% pe segmentul vopselelor lavabile de interior, de 13,4% pe cel de vopsele lavabile de exterior şi 5,3% din piaţa emailurilor pe bază de solvenţi. Per total, directorul general Marinică Potop consideră că Sarcom are o cotă de piaţă de 9%.
Sarcom a fost înfiinţată în 1993 şi îşi desfăşoară activitatea într-o unitate de producţie situată lângă Râmnicu Vâlcea, având în prezent 103 angajaţi. Principalii competitori ai firmei pe piaţa locală a vopselelor sunt Fabryo, Policolor, Deutek, Kober şi Atlas Corporation.