• Vânzările companiei au scăzut cu 21% anul trecut
Devalorizarea accentuată de anul trecut a monedei naţionale a condus la o scădere a vânzărilor pe întreg Grupul "Mobexpert" de până la aproximativ 115 milioane de euro, ne-a declarat Dan Şucu, preşedintele "Mobexpert".
În timp ce estimările avansate de "Mobexpert" pentru 2009 prevedeau o scădere de maxim 10% a vânzărilor, în condiţiile menţinerii preţurilor produselor în lei la nivelul anului 2008, situaţia din piaţă a condus la o scădere, în 2009 faţă de 2008, cu aproximativ 21% a vânzărilor în lei. Vânzările anuale din retail au scăzut cu 17% pe divizia de mobilier pentru casă şi decoraţiuni, în timp ce vânzările diviziei de mobilier pentru birou s-au diminuat cu aproximativ 30%, ne-a mai spus domnul Şucu, menţionând că, în cadrul grupului, activează, în prezent, 2.200 de angajaţi.
Grupul "Mobexpert" cuprinde zece firme pe zona de retail, opt fabrici de mobilă pe zona de producţie, şase firme de import şi trei firme de servicii (informatică, logistică şi proiectare-dezvoltare).
Scăderea din zona de retail, menţinerea preţurilor în lei la acelaşi nivel cu cel din 2008, precum şi folosirea insuficientă a capacităţilor de producţie pe fondul diminuării cererii au determinat ca, pentru 2009, compania "Mobexpert" să înregistreze profit zero.
• Fabricile "Mobexpert" au produs, anul trecut, la jumătate din capacitate
Zona de producţie a grupului a resimţit, de asemenea, efectele contextului economic nefavorabil. Potrivit lui Dan Şucu, "diminuarea cererii pe piaţa regională de mobilier a fost însoţită de o scădere a cererii pe pieţele externe, pe fondul crizei economice. Acest context a dus la scăderea producţiei la nivelul fabricilor Grupului < Mobexpert >, majoritatea acoperind, în 2009, doar 50% din capacitatea lor de producţie". Exporturile pe pieţele vestice, pe de altă parte, au scăzut, la nivelul întregului an 2009, cu aproximativ 30%, comparativ cu anul precedent.
Pentru anul în curs, preşedintele "Mobexpert" estimează o revenire treptată a cererii pe pieţele externe, pe fondul redresării economiilor occidentale: "Pe zona de producţie, ne vom menţine eforturile de creştere a exporturilor. < Mobexpert > vizează conservarea contractelor pe pieţele deja tradiţionale din Europa de Vest, cu predilecţie pe piaţa franceză. Exporturile reprezintă un element de referinţă prin care produsele realizate de companie îşi confirmă calitatea şi designul cerut de rigorile pieţelor externe".
În ceea ce priveşte retail-ul, "Mobexpert" a deschis un nou hipermagazin în cadrul "Sun Plazza" Berceni, în luna februarie a acestui an. Valoarea investiţiei se ridică la 4 milioane de euro. Reţeaua de hipermagazine "Mobexpert" se extinde, astfel, la 11 unităţi, însumând o suprafaţă totală de 61.000 de metri pătraţi.