Actualizare 15:12 ANT a mers în control la Genius Travel
Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a transmis astăzi că a efectuat un control la sediul Genius Travel, potrivit unui comunicat.
"În urma sesizărilor primite la Autoritatea Naţională pentru Turism, reprezentanţii Direcţiei Generale Autorizare şi Control Turism au efectuat în data de 17.08.2016 un control la sediul agenţiei de turism Genius Travel, în B-dul I.C. Brătianu nr. 34, et.1, biroul 6, sector 3, Bucureşti. Ca urmare a controlului efectuat s-a constatat că agenţia de turism nu mai funcţionează la sediul pentru care s-a emis licenţă de turism", au transmis reprezentanţii ANT.
Autoritatea menţionează că agenţia de turism Genius Travel deţine poliţă de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către turist, în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism, emisă de către German Romanian Assurance S.A. pentru suma de 10.000 dolari, valabilă până la 21 martie2017.
"În conformitate cu art.45 din O.P.A.N.T. 65/2013 şi ca urmare a faptului că operatorul economic în cauză nu a solicitat încetarea definitivă a activităţii la sediul respectiv, a fost transmisa către Genius Travel S.R.L. o notificare prin care acesta a fost invitat la sediul ANT în vederea prezentării documentelor agenţiei de turism. În cazul neprezentării, după 15 zile de la data primirii notificării prin scrisoare recomandată, licenţa de turism se retrage din oficiu", au mai transmis reprezentanţii ANT, conform sursei citate.
(M.I.)
-------
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a exclus agenţia de turism Genius Travel, pentru prejudicii morale create asociaţiei, prejudicii de imagine create agenţiilor de turism membre şi nemembre, care funcţionează corect şi îşi respectă clienţii, prejudicii materiale create turiştilor care au cumpărat vacanţe de la Genius Travel şi nu le pot efectua, potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei.
ANAT a cerut explicaţii reprezentanţilor Genius Travel încă din data de 12 august, când mai mulţi turişti au contactat asociaţia, în urma mesajului primit de la agenţie prin care îşi anunţa starea de insolvenţă. ANAT a îndrumat turiştii să îşi verifice rezervările, chiar şi după ce sâmbătă agenţia a declarat clienţilor ei şi asociaţiei că a depăşit situaţia critică.
Plângerile au continuat şi în data de 16 august, când Genius Travel a repetat anunţul referitor la deschiderea procedurii de insolvenţă, de data aceasta pe 19 august.
ANAT urmăreşte atent evoluţia situaţiei pentru a informa turiştii ce au de făcut pentru obţinerea despăgubirilor legale.
Reprezentanţii ANAT apreciază că situaţia actuală îndreptăţeşte asociaţia să ceară încă o dată revizuirea cadrului legal referitor la garantarea sumelor achitate de turişti. ANAT va avansa cât de curând un proiect de act normativ pentru înfiinţarea unui fond privat de garantare, conform sursei citate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.08.2016, 17:39)
F bine.