Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, anunţă extinderea reţelei Agroland MEGA la 23 de unităţi la nivel naţional prin deschiderea a două noi magazine, situate în Ianca, judeţul Brăila, şi Câmpulung, judeţul Argeş, informează un comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, noul magazin Agroland MEGA Ianca se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 420 mp, având o gamă de peste 3.000 produse, iar în cadrul magazinului se vor regăsi o farmacie veterinară şi o fitofarmacie. Conducerea Agroland estimează vânzări în valoare de peste 800.000 de euro pentru anul 2024 şi un trafic mediu zilnic de aproximativ 200 de persoane.
"Conceptul Agroland MEGA a fost creat pentru a satisface creşterea cererii din partea clienţilor, atât din punct de vedere al volumului, cât şi al diversificării gamei de produse, cu magazine care să fie localizate în apropierea acestora. Magazinele MEGA răspund nevoilor clientelei tradiţionale, cum sunt micii fermieri, dar şi cele ale unui nou segment de clienţi, care practică hobby farming şi au animale de companie.
Investiţiile în cele două magazine Agroland MEGA, care se ridică la aproape 500.000 de euro, au fost realizate de partenerii francizaţi, ceea ce confirmă încrederea pe care aceştia o au faţă de modelul nostru de business. Deşi segmentul de retail resimte presiunea inflaţiei crescute, ceea ce determină un comportament mai prudent al clienţilor, rezultatele pe care le-am înregistrat anul trecut arată faptul că volumele de vânzare au crescut, demonstrând necesitatea produselor pe care le vindem. Ne aşteptăm ca în acest an mai multe din magazinele Agroland MEGA deschise în anii anteriori să ajungă la maturitate, astfel încât acestea să genereze o cifră de afaceri cu 50% mai mare în comparaţie cu 2022", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.
Agroland MEGA Câmpulung a reprezentat o investiţie de 80.000 de euro, sumă în care nu sunt incluse stocurile de marfă. Magazinul are o suprafaţă de aproximativ 300 mp, cu o gamă de peste 2.000 de produse, şi va cuprinde o fitofarmacie, arată sursa. Conducerea companiei estimează pentru acest magazin vânzări de peste 600.000 de euro pentru anul 2024, cu un trafic mediu zilnic de aproximativ 200 de persoane.
Pentru anul 2023, Agroland Business System vizează dezvoltarea în continuare a reţelei de magazine Agroland. Astfel, compania are în plan ca pe parcursul acestui an să deschidă alte două noi magazine MEGA, precum şi 10 noi magazine tradiţionale Agroland.
Agroland Business System a înregistrat în 2022 venituri consolidate de 305,1 milioane de lei, o creştere cu 31% faţă de 2021, şi un profit net de 3,3 milioane de lei, o scădere de 62% comparativ cu anul anterior. Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG, având o capitalizare de piaţă de aproximativ 105 milioane de lei.