Dacă toţi călătorii afectaţi de problemele curselor aeriene, în 2017, ar fi cerut despăgubiri, atunci companiile de zbor ar fi avut de plătit, în total, aproximativ 12 milioane de euro, potrivit calculelor AirHelp, compania care se ocupă cu obţinerea compensaţiilor pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului.
AirHelp a anunţat că, pe parcusul anului 2017, peste 42.000 de pasageri care au călătorit din România au fost afectaţi de întârzieri de mai bine de trei ore ale zborurilor, respectiv anulări şi supraîncărcări ale curselor. Între oraşele din România şi cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări. Topul AirHelp, care ia în calcul punctualitatea, serviciile şi rata de procesare a cererilor pentru compensaţii, arată că operatorii aerieni Tarom şi Ryanair au printre cele mai slabe performanţe.
Ştefan Radu, country manager AirHelp, a declarat: "Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal, în lunile august şi septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcaţi câteva zile la rând, dar nu au primit informaţii cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulţi dintre aceştia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensaţii de la companiile aeriene, compensaţii care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deşi este dreptul lor, mai puţin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensaţii. Recomandăm pasagerilor care au fost afectaţi de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-şi citească drepturile şi să se asigure că nu renunţă la o compensaţie pe care sunt îndreptăţiţi să o primească".
Potrivit datelor companiei, cea mai aglomerată lună pentru ţara noastră, în 2017, a fost noiembrie. După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinaţiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) şi Munchen (Germania). Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timişoara-Bucureşti.