Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a atribuit construcţia primilor 3 kilometri de autostradă Bucureşti - Ploieşti asocierii dintre Aktor S.A. şi Euro Construct Trading '98 S.R.L., valoarea totală a contractului ridicându-se la 129,18 milioane de lei, potrivit unui comunicat al CNADNR remis redacţiei.
"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informează că astăzi a fost semnat contractul "Proiectare şi execuţie finalizare Autostrada Bucureşti - Braşov, Secţiunea Bucureşti - Ploieşti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centură Bucureşti km 6+500 şi Nod Moara Vlăsiei km 19+500". Sectorul de autostradă Bucureşti - Ploieşti, km 0+000 (Intersecţie Petricani) - km 3+325, Nod Centura Bucureşti şi Nod Moara Vlăsiei, se încadrează în reţeaua generală de autostrăzi prevăzută a se realiza în ţara noastră şi reprezintă sectorul de început al autostrăzii Bucureşti - Braşov", se arată în comunicat.
Acest sector de autostradă, după punerea lui în funcţiune, va permite desfăşurarea circulaţiei pe autostrada de la strada Petricani şi până la Ploieşti, având în vedere că, la acest moment, circulaţia se desfăşoară între intersecţia cu Centura Bucureşti (km 7+400) şi până la Ploieşti, între km 3+325 şi km 7+400, lucrările fiind finalizate, dar "neputându-se deschide traficului datorită lipsei unei racordări cu reţeaua existentă de drumuri", potrivit CNADNR.
Traseul autostrăzii începe din Strada Petricani în prelungirea Străzii Fabrica de Glucoza. După ieşirea din Municipiul Bucureşti, traseul sectorului de autostradă Bucureşti - Moara Vlăsiei este amplasat pe teritoriul administrativ al oraşului Voluntari, iar continuarea traseului se racordează la sectorul de autostradă deja construit.
Contractul de proiectare şi execuţie a fost atribuit Asocierii Aktor S.A. - Euro Construct Trading '98 S.R.L. şi are o durată de implementare de 22 de luni, din care 4 luni reprezintă perioada de proiectare şi 18 luni durata de execuţie.
CNADNR menţionează că perioada de garanţie acordată lucrărilor este de 48 de luni de la data semnării procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.
Valoarea totală a acestui contract este de 129.180.727,51 lei fără TVA, finanţarea fiind asigurată de la Bugetul de Stat.
Potrivit unui comunicat al CNADNR din 11 august, Autostrada Bucureşti - Ploieşti este singura din România cu trei benzi pe sens. Construcţia primilor 19,5 kilometri ai acestei autostrăzi a început în 2007 când a fost semnat contractul cu Asocierea Impresa Pizzarotti C SpA - Tirrena Scavi SpA. Până în anul 2015, când a încetat contractul cu asocierea menţionată, au fost construiţi 16,175 kilometri.