Directorul general al producătorului de lactate Albalact, Traian Simion, estimează că anul 2010 va fi al consolidărilor de branduri existente pe piaţă, mulţi dintre jucătorii mici ar putea fi eliminaţi şi vor fi posibile preluări ale companiilor din industrie.
"Următorul an va fi al celor care şi-au făcut temele în ultimii 3 - 4 ani, în special în privinţa aplicărilor condiţiilor Uniunii Europene, privind capacităţile de producţie, un an al celor care au avut o strategie de marketing construită pe termen lung. Va fi un an al consolidărilor în industrie, pe parcursul căruia s-ar putea ca mulţi jucători mici să fie eliminaţi, vor fi posibile preluări. 2010 va fi foarte clar un an al consolidărilor de branduri existente pe piaţă, în condiţiile în care private label devine un jucător demn de luat în seamă. Cum cea mai bună strategie în condiţii de criză este de a câştiga cota de piaţă, bătălia se va da în continuare pe cota de piaţă, mai puţin pe profitabilitate, dar nu cu orice preţ, aşa cum s-a întâmplat în 2009", a declarat directorul general Albalact.
Potrivit reprezentantului Albalact, obiectivul producătorului pentru următoarea perioadă este atingerea indicatorilor de profitabilitate. În ceea ce priveşte previziunile privind piaţa lactatelor, Simion consideră că aceasta va reveni la normal, în special în ceea ce priveşte comportamentul producătorilor în piaţă, dar nu vor fi schimbări majore în cel al consumatorilor, aceştia îndreptându-se tot către produsele de bază.