România va avea, anul acesta, zece târguri de promovare a produselor agro-alimentare peste hotare, a anunţat, astăzi, Costin Lianu, director în cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), cu ocazia unui seminar pe problemele industriei bunurilor de larg consum.
Costel Lianu a precizat: "Din păcate, la ora actuală, România nu îşi valorifică la export produsele tradiţionale. Pentru remedierea acestei probleme, zece din cele 52 de târguri de promovare a produselor româneşti în străinătate vor avea în atenţie produsele agro-alimentare".
Domnia sa a evidenţiat că exporturile de produse agro-alimentare au înregistrat un recul din cauza crizei, valoarea lor fiind, în 2009, de 7,36 miliarde de lei, în scădere faţă de valoarea totală din 2008, de 7,9 miliarde lei.
Situaţia se repetă şi în cazul produselor ecologice, unde, spune Lianu, exporturile au fost de 80 de milioane de euro în 2009, în condiţiile în care, în 2008, cumulau 100 de milioane de euro.