Alfa Software, unul dintre furnizorii de sisteme informatice de business cu cea mai dinamică ascensiune pe piaţă, anunţă că a integrat sistemul naţional de facturare electronică e-Factura în soluţia de business - ASiS ERP, potrivit unui comunicat al companiei, remis astăzi redacţiei.
Prin acest proces, Alfa Software continuă să susţină demersurile de digitalizare iniţiate de statul român pentru simplificarea proceselor administrative.
E-Factura este un proiect demarat de Ministerul Finanţelor şi ANAF şi are ca scop implementarea facturii electronice în relaţia Business to Government. Cu toate că în momentul de faţă este în perioada de testare şi este opţională, înrolarea şi transmiterea facturilor prin e-Factura urmează să devină obligatorie pe diferite segmente de business începând cu data de 1 iulie 2022.
O dată cu integrarea sistemului naţional e-Factura în ASiS ERP, clienţii Alfa Software vor avea acces la acest serviciu, care ajută la crearea unei legături în timp real între o organizaţie şi autoritatea fiscală. Această funcţionalitate cu caracter general pentru utilizatorii ASiS ERP poate fi utilizată chiar înainte de momentul obligativităţii ei în relaţia cu ANAF, pentru relaţia Business to Business. Prin intermediul sistemului E-factura, organizaţiile vor putea să gestioneze mult mai uşor facturile. Procesul se va face automat, facturile primite prin sistem fiind importate automat în ASiS şi interpretate de ERP. Astfel se reduce timpul pierdut cu realizarea manuală a acestor operaţiuni. Facturile trimise prin acest sistem au aceeaşi valoare juridică şi obligativitate ca cele transmise în format fizic.
"Companiile care emit facturi, mai devreme sau mai târziu vor fi nevoite să treacă prin acest sistem naţional. În momentul de faţă nu este obligatoriu, însă noi, la Alfa Software, ne-am dorit să anticipăm nevoile clienţilor noştri şi am integrat acest sistem în ASiS ERP. Cu ajutorul sistemului e-Factura, practic, reprezentanţii autorităţii fiscale doresc să se asigure că facturile se emit şi ajung la ei în timp real. Asta înseamnă că, prin intermediul ASiS ERP, factura se emite în format digital, este semnată electronic şi este încărcată automat în baza de date a autorităţii fiscale. Cu toate că sistemul nu este încă obligatoriu, pentru noi a fost o prioritate să fie funcţional pentru a ajuta relaţia Business to Government sau Business to Business. Sistemul e-Factura integrat în ASiS ERP sprijină eforturile de digitalizare a mediului de afaceri din România. Încurajăm clienţii noştri să adopte cât mai repede acest sistem şi îi asigurăm de tot sprijinul nostru în această direcţie", a declarat Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software.
ANAF a publicat la începutul acestui an proiectul care prevede lista produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate în relaţia B2B, pentru care devine obligatorie transmiterea facturilor emise în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, conform OUG 130/2021. Cele cinci categorii de produse sunt considerate cu risc fiscal ridicat sunt: legume, fructe, rădăcini şi tuberculi alimentari, alte plante comestibile, băuturi alcoolice, construcţii noi, produse minerale (apa minerală naturală, nisip şi pietriş), îmbrăcăminte şi încălţăminte.
"Cu siguranţă, cel mai mare avantaj al acestui proiect este economisirea timpului. De asemenea, preconizez că anul acesta, cantitatea de hârtie utilizată de companii va scădea cu până la 40% doar prin adoptarea sistemului e-Factura. Alfa Software va continua aceste eforturi de digitalizare începute de statul român prin proiecte inovative de dezvoltare a soluţiei ASiS ERP şi miza noastră rămâne să avem companii paperless", a adăugat Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software.
Pentru a opera prin sistemul e-Factura, firmele trebuie să se înregistreze în baza de date ANAF şi să primească acces la Registru RO eFactura. Firmele devin active în acest sistem pentru a trimite şi primi facturi în luna următoare înregistrării lor. Transmiterea facturilor se va face prin utilizarea unui Certificat de Securitate (semnătură digitală). ASiS ERP transmite automat facturile către ANAF într-un format standardizat (XML), acestea urmând să fie procesate şi semnate digital de către autoritatea fiscală. Aşadar, ANAF funcţionează ca un mediu de validare şi de stocare a facturilor din România. Beneficiarii facturilor le primesc în format electronic, având inclusiv o semnătură din partea autorităţii fiscale.
Alfa Software este producătorul sistemului integrat ASiS (Alfa Software Integrated System),care functioneaza online, de pe orice dispozitiv mobil (laptop, tabletă, telefon cu IOS sau Android). Soluţia ASiS ERP este un sistem informatic special proiectat pentru a oferi suport tuturor sectoarelor de business dintr-o companie, prin standardizarea proceselor decizionale sau de producţie.