Alstom este în contact cu Ministerul Transporturilor din România pentru o eventuală achiziţie a trenurilor Coralia iLint cu hidrogen şi va răspunde pozitiv dacă o astfel de cerere va veni din partea autorităţilor române, a afirmat, ieri, în cadrul unei conferinţe, Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom Europe.
Răspunzând unei întrebări cu privire la posibilitatea achiziţiei de către România a trenurilor pe hidrogen Coralia iLint dezvoltate de Alstom, Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom Europe, a afirmat: "Absolut, da. Suntem în legătură cu Ministerul (Transporturilor) din România. Avem o prezenţă mare în România şi acum suntem furnizor (...) şi am furnizat deja un tren Coralia pentru o linie electrificată pentru testare şi vom răspunde pozitiv dacă (va veni) cererea din partea ministrului (Cătălin Drulă) şi a diferiţilor factori interesanţi din România pentru că considerăm că România este una dintre ţările noastre vechi în care investim foarte multe resurse".
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarat în finalul lunii martie, la o conferinţă, că ţara noastră vrea să testeze trenurile cu hidrogen dezvoltate de Alstom, fiind vorba de o tehnologie nouă şi promiţătoare. El a folosit şi o expresie plastică pentru a descrie neîncrederea într-un proiect care ar putea fi viabil: "când vede olteanul girafa", potrivit hotnews.ro.
Ţările care stau cel mai bine la trenuri pe bază de hidrogen sunt Olanda, Germania, Austria şi Italia. Toate testele din Europa pentru această tehnologie au fost făcute cu trenuri Alstom. În urma testelor Alstom a semnat două contracte cu două landuri din Germania pentru 41 de trenuri Coralia Link, trenuri care ar urma să intre în operare în 2022 şi 2023, potrivit oficialilor companiei. Şi restul ţărilor mari din UE s-au arătat interesate, dar şi Marea Britanie. Pentru contractele cu cele două landuri din Germania se are în vedere inclusiv amenajarea mai multe staţii proprii de încărcare cu hidrogen pentru tronsoanele de cale ferată pe care operează trenurile.
"Aş vrea să dezvoltăm un proiect de trenuri pe hidrogen şi am avut discuţii cu industria, dar m-aş bucura să fim «early-adopters», ca să folosesc un termen din domeniul start-up-urilor de IT, adică să luăm o tehnologie în fază incipientă. Asta ne-ar permite să folosim bani europeni şi să atingem obiectivele globale europene în ceea ce priveşte emisiile de carbon", a spus Drulă în 26 martie la conferinţa Zilele Feroviare.
"Ne-ar putea ajuta şi să dezvoltăm o industrie şi cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe şi hârtii, este când o faci prin exemplu. O să folosesc o expresie: «când vede olteanul girafa». Când vom vedea trenul pe hidrogen, când vom merge cu el şi vom vedea că este o tehnologie fezabilă şi în operare, cred că asta va contribui la promovarea acestei tehnologii", a adăugat Cătălin Drulă.
Trenurile pe hidrogen sunt aşteptate totuşi să rămână de nişă deoarece, deşi sunt ecologice şi silenţioase, sunt mult mai scumpe decât trenurile electrice. În plus, hidrogenul ocupă un volum mult mai mare decât dieselul şi deci un tren pe hidrogen nu are o autonomie mare şi nici nu sunt fezabile pentru viteze de peste 140 km/h. Trenurile pe hidrogen sunt potrivite pentru rute de până la 120 km. În noiembrie 2020 compania italiană Ferrovie Nord Milano a comandat la rândul ei şase trenuri pe hidrogen de la Alstom pentru a circula pe cei 103 km dintre Brescia şi Edolo, din 2023. La fel ca în Germania, aceste trenuri vor înlocui actualele trenuri diesel.
"Vrem să încheiem cât mai multe contracte este posibil pentru că avem capabilităţile tehnologice, manufacturiere şi vrem să servim cât mai multe contracte din câte poate Alstom să încheie. Vom continua să livrăm acest produs pe piaţă încercând să ne convingem clienţii că aceasta este cea mai bună soluţie pentru liniile non-electrificate, pentru înlocuirea trenurilor diesel cu un mijloc alternativ de propulsie", a mai spus ieri Muslim Yakisan, preşedintele Alstom pe regiunea DACH (Germania, Austria, Elveţia).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.04.2021, 10:00)
a caror viteza este de,,,,,?????
si care nu deraiaza de pe un terasament vechi de 30 de ani.....
si care redreseaza economia ministerului transporturilor in care se fura ziua in amiaza mare sutele de mii de EU
asa!?