Companiei Alstom i-a fost atribuit un contract de către Metrorex SA, operatorul reţelei de metrou din Bucureşti, pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranşe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane EUR. Acest contract poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane EUR, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Primul tren va fi livrat în mai putin de 29 de luni şi va circula pe prima secţiune a Magistralei 5 de metrou, aflată deja în serviciul comercial. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat dupa omologarea primei unitati, urmand ca lotul optional de 17 unitati sa fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucurestean.
Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova: "Suntem foarte mândri de acest contract, deoarece vom vedea trenuri Alstom pentru prima oară în circulaţie în România. Competenţa de clasă mondială a Alstom în materie de soluţii pentru metrou este apreciată în întreaga lume de peste 30 de ani, iar acum şi pasagerii metroului bucureştean vor putea beneficia de ea. Suntem bucuroşi să vedem că este recunoscută în România şi expertiza Alstom în producţia de trenuri, nu doar cea de mentenanţă a materialului rulant."
Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală şi asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti: caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi trei metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovaţii, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uşi duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri şi informaţii în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uşi largi, zone largi de trecere şi zone dedicate persoanelor cu dizabilităţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.11.2020, 11:41)
in banii astia asteptam sa ofere bonus balustrade de protectie si usi automate pentru peroanele statiilor (unanim vs anonim)