Transportatorii din ţara noastră nu vor mai fi obligaţi să plătească impozitul stabilit prin decizie de impunere de inspectorii ANAF asupra diurnei acordată şoferilor pentru perioada 1 iulie 2015 şi data intrării în vigoare a noului act normativ adoptat ieri de Camera Deputaţilor în calitate de for decizional. Actul normativ a trecut de Senat în 25 noiembrie 2021.
Pentru amnistia fiscală au fost înregistrate 292 de voturi pentru, zero voturi împotrivă, două abţineri şi un deputat care nu a votat. În cadrul dezbaterilor generale, Violeta Alexandru, fostul ministru al Muncii, a solicitat ANAF să renunţe la efectuarea controalelor pentru perioade de 5-7 ani, care ar îngropa firmele româneşti şi a cerut angajaţilor Ministerului Finanţelor Publice să desfăşoare verificări periodice.
Prin actul normativ, la articolul 1 aliniat 1 "sunt anulate diferenţele de obligaţii fiscale principale şi/ sau obligaţii fiscale accesorii, stabvilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului, ca urmare a calificării ulterioare de către organul fiscal a sumelor reprezentând indemnizaţii sau orice alte sume de aceeaşi natură, primite pe perioada delegării, detaşării sau desfăşurării activităţii pe teritoriul altei ţări, aferente perioadelor fiscale cuprinse între 1 iulie 2015 şi data intrării în vigoare a prezentei legi, şi neachitate".
Aliniatul 3 al aceluiaşi articol arată că obligaţiile stabilite şi stinse de contribuabili se restituie la cererea acestora, termenul general de prescripţie începând să curgă de la data intrării în vigoare a legii.
Amintim că pe parcursul anului trecut inspectorii ANAF au efectuat mai multe controale la firmele de transport din ţara noastră şi au decis impozitarea diurnelor acordate şoferilor care au efectuat transport internaţional în ultimii cinci ani.
"O firmă cu 10 camioane, cu 10 şoferi, ar trebui să plătească pentru diurna pe ultimii cinci ani către bugetul statului, conform deciziei de impunere eliberată de ANAF, 1,5 milioane euro, ceea ce este imposibil, atât timp cât compania respectivă de transport generează 110.000 euro pe an, dar cu cheltuieli de 95.000 euro. Ne luptăm să obţinem o amnistie fiscală, mai ales că în februarie 2022 va intra în vigoare setul al doilea de măsuri al pachetului Mobilitate 1, măsuri care sunt catastrofale pentru transportatorii de la noi, ţinând cont că tot în februarie va intra în vigoare şi directiva europeană privind detaşarea şoferilor", spunea, la finalul lunii octombrie 2021, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.
Transporturile rutiere internaţionale efectuate de operatorii români contribuie cu peste 6 miliarde euro anual la exportul de servicii al ţării noastre. Piaţa naţională de transport se ridică la 11 miliarde euro, cifră care ne plasează pe locul opt în Uniunea Europeană. În privinţa cross-trade şi a cabotajului efectuate de transportatorii români, ţara noastră este pe locul al treilea în UE, după Polonia şi Lituania. Firmele de transport din ţara noastră au peste 350.000 de angajaţi.
1. Calculul e simplu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2022, 18:48)
110.000 pe an (11 luni) la 10 camioane inseamna 1.000 eur/camion/luna venituri (care sa acopere amortizare camion, combustibil, asigurari, salariu si diurna)?!
Ex ministrul muncii realizati ca asa ceva nu este REAL si ca de fapt ar putea fi evaziune fiscala (e sub salariul minim).
Si ce facem acum.....?