Compania de vânzări directe "Amway" România estimează, pentru acest an, o cifră de afaceri de 100 milioane de lei, cu 13,8% mai mică faţă de cea din 2009, din cauza scăderii puterii de cumpărare a clienţilor, şi o stagnare a afacerilor în 2011. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 116 milioane lei.
"Anul acesta cred că vom termina cu o cifră de afaceri în jur de 100 milioane de lei, ceva mai puţin decât anul trecut, dar în condiţiile economice actuale este un rezultat foarte bun. Criza din România a afectat puterea de cumpărare a clienţilor tuturor firmelor, inclusiv a celor Amway", a declarat branch managerul companiei de vânzări directe, George Popescu, citat de Mediafax.
Astfel, Popescu a arătat că "Amway" a avut, în primele nouă luni din acest an, vânzări în medie de 8-9 milioane de lei pe lună, în uşoară scădere faţă de 2009.
"E ceva mai puţin decât în anii trecuţi. Să vedem dacă în ultimele luni vom avea o schimbare majoră în bine. Depinde foarte mult şi de contextul economic şi politic. Dacă sunt variaţii mari ale cursului valutar, dacă lumea intră în panică. Oamenii sunt mai puţin dispuşi să meargă la cumpărături dacă lucrurile sunt instabile în general", a explicat Popescu.
Totodată, el se aşteaptă şi la o scădere a profitului în acest an, de la un câştig de nouă milioane lei în 2009.
Cosmeticele au o pondere de 60% în vânzările "Amway" România, suplimentele nutritive de circa 25%, iar restul reprezintă produsele de îngrijire a locuinţei, sistemele de tratare a apei şi vasele pentru gătit.
Popescu susţine că vânzările companiei au fost afectate şi de reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor.
"Mulţi care sunt în afacerea noastră sunt oameni care activează în sectorul bugetar, care au timp şi vor să îşi completeze veniturile prin activităţi de vânzări directe, iar puterea lor de cumpărare a scăzut. Nu numai măsurile luate de Guvern, dar şi schimbările din legislaţie au creat o anumită panică, cum este taxarea PFA-urilor. Iulie şi august sunt, în general, luni mai slabe în ceea ce priveşte vânzările, oamenii sunt concentraţi pe concedii, dar anul acesta a fost un an foarte greu pe timp de vară, pentru că măsurile luate de Guvern s-au suprapus cu vacanţa şi atunci a fost un pic mai adâncă această scădere", a precizat Popescu.
Reprezentantul companiei a adăugat că "Amway" România a majorat preţurile produselor din portofoliu proporţional cu creşterea TVA, precizând că nu vor mai avea loc alte scumpiri în acest an.
"Pentru două săptămâni am păstrat aceleaşi preţuri, însă am fost nevoiţi să majorăm preţurile proporţional cu creşterea TVA şi evident că acest lucru a avut un impact negativ din punct de vedere al vânzărilor nete", a mai spus branch managerul "Amway" România.
Cu toate acestea, Popescu nu se aşteaptă la o migrare a clienţilor către produsele mai ieftine.
"Cine are încredere într-un produs cosmetic şi ştie că acel produs îi face bine, nu cred că îl va schimba pentru un produs mai ieftin. Normal că toţi oamenii se orientează către tăieri de costuri, dar femeile, care au nevoie de îngrijirea tenului, nu vor migra, pentru că performanţele nu sunt aceleaşi", a afirmat Popescu.
Pentru 2011, "Amway" România şi-a propus menţinerea cifrei de afaceri şi a profitului la nivelul din acest an.
"Pentru 2011 ne-am păstrat estimările la acelaşi nivel cu 2010. Cam aces-ta este targetul, nu este unul agresiv, dar este unul normal în condiţiile economice actuale", a mai precizat branch managerul companiei de vânzări directe.
"Amway" România are circa 50.000 de clienţi în baza de date a companiei, marea majoritate fiind consumatori şi doar câteva mii distribuitori.
Înfiinţată în 1997, "Amway" Ro-mâ-nia este una dintre filialele companiei americane "Amway", parte a grupului "Alticor", care a înregistrat anul trecut vânzări totale de 8,4 miliarde de dolari.
Produsele din portofoliul "Amway" sunt fabricate în proporţie de 95% în Statele Unite, iar restul în Irlanda şi Germania. Pe piaţa vânzărilor directe activează şi companiile "Avon", "Oriflame", "Zepter" şi "Forever Living Products".